Edukacja
- 8 listopada 2013
- wyświetleń: 5327
SP z Czarkowa z wizytą w Szwecji
W obecnym roku szkolnym, Szkoła Podstawowa nr 6 w Czarkowie rozpoczęła międzynarodową współpracę w ramach projektu Comenius - Europejska Tożsamość. Partnerami akcji są szkoły ze Szwecji, Turcji i Walii. Celem projektu jest poznanie europejskiego dziedzictwa historycznego i kulturowego, muzyki współczesnej i ludowej, sposobu spędzania czasu wolnego oraz obyczajów i tradycji.
Gospodarzem pierwszej wizyty roboczej partnerów programu Comenius był koordynator- Szkoła w Bollebygd w Szwecji. Wizyta przebiegała od 17 do 21 października. Goteborg i Bollebygd były miejscami międzynarodowego spotkania nauczycieli z Turcji, Polski, Szwecji i Walii. Szkołę z Czarkowa reprezentowały: dyrektor - Jolanta Skrzyńska, koordynator i nauczyciel języka angielskiego - Olga Witka, nauczyciel języka angielskiego - Joanna Chlebek - Zakrajewska oraz nauczyciel nauczania początkowego - Bogusława Nowak.
Uczestnicy wymiany, podczas pierwszego spotkania prezentowali materiały przedstawiające szkoły, regiony i kraje. Mieli również okazję uczestniczyć w zajęciach szkolnych, obserwować styl i warunki pracy, a tym samym poznać szwedzki system oświaty. W szkole w Bolllebygd uczestnicy spotkali Polkę, chodzącą do tamtejszej szkoły - Klaudię- która świetnie mówiła po polsku, choć w mieszkała w kraju tylko 8 miesięcy.
W ramach projektu, uczestnicy brali udział w różnorodnych zajęciach, np. z matematyki, muzyki, sztuki czy geografii. Wiele rzeczy nas zaciekawiło, np. brak obuwia zmiennego - uczniowie chodzili po szkole w skarpetkach. Podczas zajęć ze sztuki uczniowie szwedzkich szkół gotują, tworzą zabawki, szyją ubrania. W trakcie lekcji często wykonują różne ćwiczenia w ławkach, na sofie lub na dywanie. W ich systemie oświaty przewidziane są również długie przerwy na relaks, które dzieci, bez względu na pogodę, spędzają na świeżym powietrzu.
Uczniowie ze szwedzkiej szkoły przygotowali projekty, które ukazywały ich wiedzę na temat krajów partnerskich. Oprócz pobytu w szkole, uczestnicy wymiany mieli możliwość zwiedzenia miasta Goteborg i zapoznania się z jego historią.
Uczestnicy wymiany, podczas pierwszego spotkania prezentowali materiały przedstawiające szkoły, regiony i kraje. Mieli również okazję uczestniczyć w zajęciach szkolnych, obserwować styl i warunki pracy, a tym samym poznać szwedzki system oświaty. W szkole w Bolllebygd uczestnicy spotkali Polkę, chodzącą do tamtejszej szkoły - Klaudię- która świetnie mówiła po polsku, choć w mieszkała w kraju tylko 8 miesięcy.
W ramach projektu, uczestnicy brali udział w różnorodnych zajęciach, np. z matematyki, muzyki, sztuki czy geografii. Wiele rzeczy nas zaciekawiło, np. brak obuwia zmiennego - uczniowie chodzili po szkole w skarpetkach. Podczas zajęć ze sztuki uczniowie szwedzkich szkół gotują, tworzą zabawki, szyją ubrania. W trakcie lekcji często wykonują różne ćwiczenia w ławkach, na sofie lub na dywanie. W ich systemie oświaty przewidziane są również długie przerwy na relaks, które dzieci, bez względu na pogodę, spędzają na świeżym powietrzu.
Uczniowie ze szwedzkiej szkoły przygotowali projekty, które ukazywały ich wiedzę na temat krajów partnerskich. Oprócz pobytu w szkole, uczestnicy wymiany mieli możliwość zwiedzenia miasta Goteborg i zapoznania się z jego historią.
Komentarze
Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu pless.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Czarkowie
Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach z tematu "Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Czarkowie" podaj