Edukacja
- 17 lipca 2019
- wyświetleń: 13093
Śmieci nie są odbierane w terminie, mieszkańcy tracą cierpliwość
Szerokim echem odbiła się informacja o podniesieniu opłaty za odbiór odpadów. Równocześnie jednak do naszej redakcji zaczęły spływać informacje o tym, że firma wywozowa nie zawsze zabiera worki segregowanych odpadów zgodnie z przedstawionym harmonogramem. I tu mieszkańcy zwracają uwagę, że takie sytuacje w naszej gminie wcale nie należą do rzadkości.
Osiedle Daszyńskiego w Pszczynie - tutaj odbiór segregowanych śmieci miał zostać przeprowadzony 12 lipca. Część mieszkańców worki wystawiło już w czwartek, inni w wyznaczony dzień wcześnie rano. Od tego momentu odpady leżały przy posesjach - w piątek nikt ich nie odebrał. Odbiór rozpoczęto w sobotę przed południem, jednak... śmieci zabrano tylko sprzed niektórych posesji. Na wielu ulicach właściciele z niecierpliwością obserwowali czy samochód firmy wywozowej jeszcze tutaj wróci. Nie wrócił. Pojawił się dopiero w poniedziałek wcześnie rano. Śmieci zostały odebrane po trzech dniach.
Na facebookowym profilu osiedla pojawiają się głosy oburzenia. "Nie dość, że ceny za wywóz śmieci mają wzrosnąć, to jakość usług zaczyna słabnąć.", "Normalny człowiek za zaśmiecanie dostanie mandat, a firma, która nie odebrała śmieci z naszego osiedla, dopuściła się zaśmiecania naszego osiedla więc powinna dostać odpowiednią karę.", "A czy opóźnienia czyli niewywiązanie się z warunków umowy nie są łamaniem warunków przetargu?" - takich i podobnych głosów jest wiele, bo to też nie pierwsza taka sytuacja na osiedlu Daszyńskiego.
W komentarzach mieszkańcy osiedli Kępa również zwrócili uwagę, że ich ulice są "wystrojone w kolorowe worki parę dni", a "harmonogram to fikcja". Podobne trudności z dotrzymaniem terminów przez firmę wywozową zaobserwowali niedawno właściciele domów przy ulicy Katowickiej w Pszczynie (os. Powstańców Śląskich).
Problem z terminowym odbiorem odpadów jest także na osiedlu Kolonia Jasna. Arkadiusz Gardiasz, przewodniczący osiedla zaznacza, że takie zdarzenia miały tutaj miejsce w ostatnich miesiącach. - Zdarzały się sytuacje, że śmieci nie zostały odebrane w terminie. To niedopuszczalne, że mieszkańcy wystawiają worki w piątek, a są one wywożone dopiero w sobotę lub w poniedziałek - mówi i dodaje, że już kilkukrotnie zgłaszał ten problem w Urzędzie Miejskim w Pszczynie.
To właśnie Urząd Miejski reprezentuje mieszkańców w umowie zawartej z firmą Remondis. Z pytaniem o to jak zamierza rozwiązać ten problem zwróciliśmy się do rzecznika prasowego.
- Odbiór odpadów komunalnych odbywa się zgodnie z ustalonym harmonogramem. Firma ma terminowo realizować usługę odbioru odpadów z posesji zamieszkałych - odpowiada Piotr Łapa.
Co w takim razie zrobić, gdy śmieci nie są odbierane? - W przypadku niewłaściwego świadczenia usług mieszkańcy mają prawo zgłaszać takie przypadki do Urzędu Miejskiego w Pszczynie, zgodnie z Uchwałą Nr XXXII/364/17 Rady Miejskiej w Pszczynie z dnia 23 marca 2017 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Zgłoszenia takiego należy dokonać w terminie 2 dni roboczych licząc od dnia zaistnienia sytuacji niewłaściwego świadczenia usług w formie pisemnej, telefonicznej bądź mailem na adres gk@pszczyna.pl. Każdy taki przypadek jest szczegółowo sprawdzany przez pracowników Urzędu Miejskiego - zapewnia rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego.
Piotr Łapa dodaje, że w przypadku nieuzasadnionego opóźnienia w odbiorze odpadów, zgodnie z umową na firmę wywozową mogą zostać nałożone kary umowne za zwłokę w wykonaniu tych obowiązków.
Komentarze
Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu pless.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.
Śmieci, odpady
Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach z tematu "Śmieci, odpady" podaj