Edukacja
- 22 marca 2007
- wyświetleń: 32731
Dni otwarte w 'Samochodówce'
Uczniowie kończący edukację w tym roku szkolnym na poziomie gimnazjum mają ciężki orzech do zgryzienia. Przed nimi wybór nowej szkoły. Czym się kierować, którą wybrać... A wybierać jest w czym, propozycje szkół są bardzo bogate.
Tym razem na łamach portalu pless.pl prezentuje się największa szkoła w powiecie czyli Zespół Szkół Samochodowych im. Generała Józefa Bema w Pszczynie.
W dniu 3 kwietnia odbędą się dni otwarte na terenie szkoły podczas których będzie można zapoznać się z atutami szkoły i propozycjami kształcenia.
A.O. / pless.pl
---------------------
CHARAKTERYSTYKA KSZTAŁCENIA W ZESPOLE SZKÓŁ SAMOCHODOWYCH W PSZCZYNIE
TYPY SZKÓŁ:
ZASADNICZA SZKOŁA ZAWODOWA
TECHNIKUM NR 1
LICEUM PROFILOWANE
TECHNIKUM UZUPEŁNIAJĄCE
SZKOŁA POLICEALNA
Trudno działać bez szerszej perspektywy i odniesień do stanów przyszłych. Budując program rozwoju, najprościej jest przyjąć określone standardy i wskaźniki jakości.
W obliczu postępującego procesu reformowania polskiej oświaty szkoła w coraz większym stopniu kieruje własny rozwój.
Musi spełniać określone standardy, aby zadowolić swoich klientów, wzmacniając mocne strony i osłabiając słabe.
Szkoła nasza wyróżnia się spośród innych tym, że jest SZKOŁĄ INTEGRACJI OSOBOWOŚCI, GRUP SPOŁECZNYCH I ŚRODOWISKA.
Wizja szkoły
Nasza szkoła jest przyjazna dla uczniów. Stwarza możliwości rozwoju emocjonalnego i intelektualnego kształtuje postawę człowieka kierującego się w życiu zasadami moralnymi, dbającego o kulturę osobistą, szanującego tradycje narodowe i regionalne, ale tez otwartość na nowoczesność. Uczy szacunku dla dobra wspólnego i kształtuje umiejętności interpersonalne. Utwierdza w przekonaniu, że można, a nawet trzeba rozwijać własne zainteresowania i zdolności. W swoich działaniach szkoła otwarta jest na współpracę z rodzicami i środowiskiem lokalnym.
Misja szkoły
Jesteśmy szkołą, która swoje działania opiera przede wszystkim na takich wartościach jak:
KOLEŻEŃSTWO, PRZYJAŹŃ
MĄDROŚĆ
TOLERANCJA.
Struktura naszej szkoły opiera się na zgodnym współistnieniu i współpracy trzech stanów:
NAUCZYCIELI, UCZNIÓW I RODZICÓW.
Szanujemy prawo każdego człowieka do odmienności myśli, poglądów, wyboru dróg życiowych, oryginalności i kreatywnego myślenia.
Pielęgnujemy umiejętności empatii, uwrażliwiamy na uczucia innych ludzi.
Podstawą naszego działania jest rzetelne przekazywanie (przez nauczycieli) i zdobywanie (przez uczniów) wiedzy przydatnej w pełnieniu różnych odpowiednich ról społecznych.
Jesteśmy przekonani, że realizacja naszych założeń pomoże osiągnąć wytyczone cele np. od sztuki przetrwania do umiejętności życia na godnym poziomie, a może ... coś ponadto.
Cele szkoły
Motto: "Aby wiedzieć jaką drogą mamy iść,
Musimy jasno poznać cel, który chcemy osiągnąć".
1.Tworzenie środowiska sprzyjającego uczeniu się tj. tworzenie szkoły bezpiecznej, w której panuje dyscyplina, i która promuje takie wartości jak:
KOLEŻEŃSTWO, PRZYJAŹŃ, MĄDROŚĆ, TOLERANCJA.
KOLEŻEŃSTWO I PRZYJAŹŃ:
pewność, że nie jesteśmy sami, mamy do kogo się zwrócić i na kim polegać,
pewność, że nasz problem nie jest tylko nasz,
coś, o co chce się zabiegać, żeby nie żyć samotnie.
MĄDROŚĆ:
zaakceptowanie siebie i świata, w którym żyjemy,
chęć zdobywania wiedzy i umiejętności wykorzystania jej w życiu,
dzielenie się wiedzą i doświadczeniem,
świadomość konieczności ciągłego doskonalenia się i dążenia do profesjonalizmu,
odpowiedzialność za to co mówimy i czynimy, a także za to, jakimi wartościami się kierujemy.
TOLERANCJA
wyrozumiałość w stosunku do przekonań odmiennych od naszych własnych,
uznanie uprawnień wszystkich ludzi do wypowiadania własnych opinii i zachowań, o ile nie szkodzą innym,
wzajemne poszanowanie odmiennych upodobań i zwyczajów.
2.Przeciwdziałanie agresji i nadmiernej absencji uczniów oraz podnoszenie kultury osobistej uczniów.
3.Kształtowanie postaw prozdrowotnych, profilaktyka związana z uczniami trudnymi i niedostosowanymi społecznie.
Zawiera się to w:
1.Przygotowanie młodych ludzi do aktywnego uczestniczenia w budowaniu nowoczesnego świata.
2.Podjęcie działań zmierzających do tego, aby nasz absolwent był człowiekiem kreatywnym, potrafiącym samodzielnie zdobywać potrzebną mu wiedzę i umiejętności.
3.Ukształtowanie człowieka poszukującego wartości moralnych, estetycznych i patriotycznych.
4.Wysoka efektywność kształcenia, przygotowanie do dalszej edukacji, zapewnienie warunków wszechstronnego rozwoju każdego ucznia, dbanie o wysoką jakość kształcenia i wychowania.
5. Kształtowanie postawy dbałości o własne i cudze zdrowie.
6.Umocnienie współpracy z rodzicami i środowiskiem lokalnym.
CHARAKTERYSTYKA SZKOŁY
1.Środowisko geograficzne i społeczne szkoły
Pszczyna to niewielkie miasto usytuowane na skraju Kotliny Oświęcimskiej, przez które przepływa niewielka rzeka Pszczynka - prawostronny dopływ Wisły. Okolice Pszczyny to rejon o znacznym zalesieniu, który cechuje wiele walorów o charakterze przyrodniczo-krajobrazowym. Jest miastem zaliczanym do atrakcyjnych turystycznie i wiążącym z tą dziedziną w dużej mierze swój rozwój.
W Pszczynie znajdują się dwa duże zakłady przemysłowe: zakład produkcji gazów technicznych "Linde-gaz Polska" oraz fabryka elektrofiltrów "ELWO S.A.". Jednak znaczna część mieszkańców pracujących w Pszczynie znajduje zatrudnienie w sektorze usługowym,
w małych przedsiębiorstwach nierzadko rodzinnych. Część mieszkańców pracuje poza Pszczyną m.in. w Tychach, Czechowicach-Dziedzicach, Bielsku Białej i Katowicach.
Szkoła nosi imię gen. Józefa Bema, bohatera dwóch narodów - polskiego i węgierskiego.
2.Baza dydaktyczna
ZSS im. gen. Józefa Bema w Pszczynie mieści się w czterech budynkach. Dyrekcja i sekretariat znajdują się przy ulicy Poniatowskiego 2, w którym to budynku są sale lekcyjne, pracownia językowa i dwie pracownie informatyki. Najwięcej pomieszczeń dydaktycznych mieści się w budynku przy ulicy Kopernika, do których należą klasopracownie : języka polskiego, fizyki i chemii, matematyki, historii, geografii i biologii, przysposobienia obronnego, a także nowocześnie wyposażone pracownie: fryzjerska i gastronomiczna. Na parterze działa biblioteka szkolna z czytelnią wyposażona w multimedialne centrum informatyczne z dostępem do Internetu. Szkoła dysponuje aulą, w której oprócz imprez szkolnych odbywają się zajęcia wychowania fizycznego i pełnowymiarowym boiskiem do piłki ręcznej. Przez cały tydzień uczniowie korzystają z hali sportowej POSIR w Pszczynie. Uczniowie mają dostęp do nowo zagospodarowanej siłowni w dawnym budynku ,,HARCÓWKI" oraz korzystają z obiektów sportowych Miejskiego Klubu Sportowego "KS Iskra". W szkole mieści się także gabinet pedagoga szkolnego, gabinet pielęgniarki.
Szkoła posiada skomputeryzowany sekretariat i stały dostęp do Internetu. Świeżo wyremontowane Warsztaty Szkolne zapewniają zajęcia praktyczne, w stale doposażonych pracowniach: podwozi i nadwozi, spawalni, pracowni technicznej, są przystosowane do przeprowadzania egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe w zawodzie mechanik pojazdów samochodowych. Znajdują się tam klasopracownie do teoretycznego szkolenia zawodowego w zakresie przedmiotów mechanicznych.
3.Uczniowie
Do ZSS uczęszcza rocznie około tysiąca uczniów. Szkoła posiada średnio
35 oddziałów, z czego większość to oddziały wchodzące w skład Zasadniczej Szkoły Zawodowej, następnie w skład Technikum nr 1 i Technikum Uzupełniającego dla Dorosłych, oraz Gimnazjum dla Dorosłych.
Młodzież ucząca się w Zespole Szkół Samochodowych w znacznej części mieszka
w Pszczynie lub dojeżdża z okolicznych wsi i pobliskich miast województwa śląskiego.
Uczniom zarówno zdolnym jak i słabym zapewnia się dogodne warunki do zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności, a także otacza się ich fachową opieką pedagogiczną, mającą na celu kształtowanie zachowań i postaw życiowych. W szkole działają różne koła zainteresowań i prowadzone są zajęcia wyrównawcze. Uczniowie angażują się w prace społeczne na rzecz szkoły i środowiska lokalnego.
Model absolwenta
W wyniku etapu kształcenia absolwent Zespołu Szkół Samochodowych w Pszczynie powinien umieć:
- adaptować się do wymagań nowej szkoły lub pracy;
- szanować tradycje rodzinne, środowiskowe, narodowe i religijne oparte na chrześcijańskim systemie wartości;
- docenić rolę tradycji w życiu człowieka ze szczególnym uwzględnieniem "małej ojczyzny";
- eksponować swoje mocne strony;
- wyrażać swoje opinie i bronić swoich racji, być pozytywnie asertywnym;
- adekwatnie reagować na sugestię i krytykę;
- radzić sobie z sytuacjami stresowymi;
- szanować godność własną i drugiego człowieka;
- przestrzegać zasad tolerancji, reagować na wszelkie przejawy zła i agresji;
- przestrzegać zasad dobrych obyczajów i kultury;
- podejmować właściwe decyzje i wybory;
- dostrzegać potrzeby innych, interesować się i angażować w życie szkoły i społeczności lokalnej;
- być wrażliwym na piękno środowiska naturalnego i rozumieć konieczność jego ochrony;
- szanować zasady demokracji.
ABSOLWENT ZASADNICZEJ SZKOŁY ZAWODOWEJ
ABSOLWENT SZKÓŁ ŚREDNICH
Atuty szkoły
Nasze atuty to:
przyjazna atmosfera;
podziały na grupy w klasach;
indywidualne podejście do uczniów, różnorodność metod nauczania;
praca z uczniem zdolnym - dodatkowe zajęcia w miarę zainteresowań;
nauka dwóch języków obcych;
wykwalifikowana i doskonaląca się ustawicznie kadra nauczycielska;
ciągle unowocześniana baza szkoły - pracownia komputerowa z dostępem do Internetu, klasopracownie przedmiotowe, siłownia, biblioteka;
bogata oferta zajęć pozalekcyjnych;
uczestnictwo w różnego rodzaju konkursach przedmiotowych;
pomoc materialna uczniom z rodzin niezamożnych;
współpraca ze środowiskiem lokalnym;
kulturotwórcza rola szkoły;
współpraca z pracodawcami młodocianych pracowników;
wyróżniająca się prezentacja dorobku szkoły na zewnątrz.
ZASADNICZA SZKOŁA ZAWODOWA NR 1
mechanik pojazdów samochodowych
Jest to zawód, którego cykl kształcenia trwa trzy lata. Kształcenie prowadzone jest w dwóch formach: jako uczniów z praktyką na Warsztatach Szkolnych i jako młodocianych pracowników z praktyką w zakładach prywatnych. Młodocianych pracowników obowiązuje Kodeks Pracy, a w trakcie rekrutacji oprócz podstawowych dokumentów również zaświadczenie od przyszłego pracodawcy o zapewnieniu praktyki.
Zajęcia dydaktyczne w obu formach są takie same i mają równą ilość godzin w ramowym programie nauczania.
Przedmioty zawodowe to:
Podstawy konstrukcji maszyn
Technologia mechaniczna
Pracownia elektrotechniki i elektroniki samochodowej
Konstrukcja pojazdów samochodowych
Eksploatacja pojazdów samochodowych
Przygotowanie do prowadzenia pojazdów samochodowych
Zajęcia praktyczne
W pierwszej i drugiej klasie zajęcia odbywają się trzy dni w szkole i dwa dni na praktyce w zakładach pracy lub na WS, w trzeciej klasie dwa dni w szkole i trzy dni na praktyce.
Cykl kształcenia dla uczniów kończy się egzaminem potwierdzającym kwalifikacje zawodowe organizowanym przez OKE (w szkole).
Cykl kształcenia dla młodocianych pracowników kończy się egzaminem czeladniczym organizowanym przez Cech.
blacharz samochodowy
Jest to zawód, którego cykl kształcenia trwa trzy lata. Kształcenie prowadzone jest dla młodocianych pracowników z praktyką w zakładach prywatnych. Młodocianych pracowników obowiązuje Kodeks Pracy, a w trakcie rekrutacji oprócz podstawowych dokumentów również zaświadczenie od przyszłego pracodawcy o zapewnieniu praktyki.
Zajęcia dydaktyczne ujęte są w ramowym programie nauczania.
Przedmioty zawodowe to:
Rysunek techniczny
Budowa pojazdów samochodowych
Technologie napraw blacharskich
Obsługa klienta w warsztacie blacharskim
Zajęcia praktyczne
W pierwszej i drugiej klasie zajęcia odbywają się trzy dni w szkole i dwa dni na praktyce w zakładach pracy w trzeciej klasie dwa dni w szkole i trzy dni na praktyce.
Cykl kształcenia dla młodocianych pracowników kończy się egzaminem czeladniczym organizowanym przez Cech.
W razie naboru jest możliwość utworzenia klasy z praktyką na Warsztatach Szkolnych. Ukończenie szkoły wiązałoby się z przystąpieniem do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe organizowanym przez OKE.
elektromechanik pojazdów samochodowych
Jest to zawód, którego cykl kształcenia trwa trzy lata. Kształcenie prowadzone jest dla młodocianych pracowników z praktyką w zakładach prywatnych. Młodocianych pracowników obowiązuje Kodeks Pracy, a w trakcie rekrutacji oprócz podstawowych dokumentów również zaświadczenie od przyszłego pracodawcy o zapewnieniu praktyki.
Zajęcia dydaktyczne ujęte są w ramowym programie nauczania.
Przedmioty zawodowe to:
Technologia i konstrukcje mechaniczne
Elektrotechnika
Budowa pojazdów samochodowych
Samochodowe urządzenia elektryczne i elektroniczne
W pierwszej i drugiej klasie zajęcia odbywają się trzy dni w szkole i dwa dni na praktyce w zakładach pracy w trzeciej klasie dwa dni w szkole i trzy dni na praktyce.
Cykl kształcenia dla młodocianych pracowników kończy się egzaminem czeladniczym organizowanym przez Cech.
elektromonter
Jest to zawód, którego cykl kształcenia trwa trzy lata. Kształcenie prowadzone jest dla młodocianych pracowników z praktyką w zakładach prywatnych. Młodocianych pracowników obowiązuje Kodeks Pracy, a w trakcie rekrutacji oprócz podstawowych dokumentów również zaświadczenie od przyszłego pracodawcy o zapewnieniu praktyki.
Zajęcia dydaktyczne ujęte są w ramowym programie nauczania.
Przedmioty zawodowe to:
Technologia i materiałoznawstwo elektryczne
Podstawy elektrotechniki i elektroniki
Urządzenia elektroniczne
Pracownia elektryczna i elektroniczna
Zajęcia praktyczne
W pierwszej i drugiej klasie zajęcia odbywają się trzy dni w szkole i dwa dni na praktyce w zakładach pracy, w trzeciej klasie dwa dni w szkole i trzy dni na praktyce.
Cykl kształcenia dla młodocianych pracowników kończy się egzaminem czeladniczym organizowanym przez Cech.
murarz
Jest to zawód, którego cykl kształcenia trwa trzy lata. Kształcenie prowadzone jest dla młodocianych pracowników z praktyką w zakładach prywatnych. Młodocianych pracowników obowiązuje Kodeks Pracy, a w trakcie rekrutacji oprócz podstawowych dokumentów również zaświadczenie od przyszłego pracodawcy o zapewnieniu praktyki.
Zajęcia dydaktyczne ujęte są w ramowym programie nauczania.
Przedmioty zawodowe to:
Technologia
Dokumentacja techniczna
Zajęcia praktyczne
W pierwszej i drugiej klasie zajęcia odbywają się trzy dni w szkole i dwa dni na praktyce w zakładach pracy w trzeciej klasie dwa dni w szkole i trzy dni na praktyce.
Cykl kształcenia dla młodocianych pracowników kończy się egzaminem czeladniczym organizowanym przez Cech.
stolarz
Jest to zawód, którego cykl kształcenia trwa trzy lata. Kształcenie prowadzone jest dla młodocianych pracowników z praktyką w zakładach prywatnych. Młodocianych pracowników obowiązuje Kodeks Pracy, a w trakcie rekrutacji oprócz podstawowych dokumentów również zaświadczenie od przyszłego pracodawcy o zapewnieniu praktyki.
Zajęcia dydaktyczne ujęte są w ramowym programie nauczania.
Przedmioty zawodowe to:
Rysunek techniczny i konstrukcje
Technologia i materiałoznawstwo
Maszyny i narzędzia
Zajęcia praktyczne
W pierwszej i drugiej klasie zajęcia odbywają się trzy dni w szkole i dwa dni na praktyce w zakładach pracy w trzeciej klasie dwa dni w szkole i trzy dni na praktyce.
Cykl kształcenia dla młodocianych pracowników kończy się egzaminem czeladniczym organizowanym przez Cech.
monter instalacji i urządzeń sanitarnych
Jest to zawód, którego cykl kształcenia trwa trzy lata. Kształcenie prowadzone jest dla młodocianych pracowników z praktyką w zakładach prywatnych. Młodocianych pracowników obowiązuje Kodeks Pracy, a w trakcie rekrutacji oprócz podstawowych dokumentów również zaświadczenie od przyszłego pracodawcy o zapewnieniu praktyki.
Zajęcia dydaktyczne ujęte są w ramowym programie nauczania.
Przedmioty zawodowe to:
Dokumentacja techniczna
Podstawy budownictwa ogólnego
Technologie instalacyjne
Zajęcia praktyczne
W pierwszej i drugiej klasie zajęcia odbywają się trzy dni w szkole i dwa dni na praktyce w zakładach pracy w trzeciej klasie dwa dni w szkole i trzy dni na praktyce.
Cykl kształcenia dla młodocianych pracowników kończy się egzaminem czeladniczym organizowanym przez Cech.
ślusarz
Jest to zawód, którego cykl kształcenia trwa trzy lata. Kształcenie prowadzone jest dla młodocianych pracowników z praktyką w zakładach prywatnych. Młodocianych pracowników obowiązuje Kodeks Pracy, a w trakcie rekrutacji oprócz podstawowych dokumentów również zaświadczenie od przyszłego pracodawcy o zapewnieniu praktyki.
Zajęcia dydaktyczne ujęte są w ramowym programie nauczania.
Przedmioty zawodowe to:
Rysunek techniczny
Technologia ogólna
Elementy elektrotechniki i elektroniki
Technologia urządzeń, narzędzi i przyrządów
Zajęcia praktyczne
W pierwszej i drugiej klasie zajęcia odbywają się trzy dni w szkole i dwa dni na praktyce w zakładach pracy w trzeciej klasie dwa dni w szkole i trzy dni na praktyce.
Cykl kształcenia dla młodocianych pracowników kończy się egzaminem czeladniczym organizowanym przez Cech.
W razie naboru jest możliwość utworzenia klasy z praktyką na Warsztatach Szkolnych. Ukończenie szkoły wiązało by się z przystąpieniem do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe organizowanym przez OKE.
fryzjer
Jest to zawód, którego cykl kształcenia trwa trzy lata. Kształcenie prowadzone jest dla młodocianych pracowników z praktyką w zakładach prywatnych. Młodocianych pracowników obowiązuje Kodeks Pracy, a w trakcie rekrutacji oprócz podstawowych dokumentów również zaświadczenie od przyszłego pracodawcy o zapewnieniu praktyki.
Zajęcia dydaktyczne ujęte są w ramowym programie nauczania.
Przedmioty zawodowe to:
Higiena
Stylizacja
Materiały fryzjerskie
Technologia fryzjerstwa
Podstawy działalności usługowej
Zajęcia specjalizujące (pracownia fryzjerska)
Zajęcia praktyczne
W pierwszej i drugiej klasie zajęcia odbywają się trzy dni w szkole i dwa dni na praktyce w zakładach pracy w trzeciej klasie dwa dni w szkole i trzy dni na praktyce.
Cykl kształcenia dla młodocianych pracowników kończy się egzaminem czeladniczym organizowanym przez Cech.
Cukiernik
Jest to zawód, którego cykl kształcenia trwa trzy lata. Kształcenie prowadzone jest dla młodocianych pracowników z praktyką w zakładach prywatnych. Młodocianych pracowników obowiązuje Kodeks Pracy, a w trakcie rekrutacji oprócz podstawowych dokumentów również zaświadczenie od przyszłego pracodawcy o zapewnieniu praktyki.
Zajęcia dydaktyczne ujęte są w ramowym programie nauczania.
Przedmioty zawodowe to:
Technika w produkcji cukierniczej
Technologie produkcji cukierniczej
Przedsiębiorstwo w produkcji rynkowej
Zajęcia praktyczne
W pierwszej i drugiej klasie zajęcia odbywają się trzy dni w szkole i dwa dni na praktyce w zakładach pracy w trzeciej klasie dwa dni w szkole i trzy dni na praktyce.
Cykl kształcenia dla młodocianych pracowników kończy się egzaminem czeladniczym organizowanym przez Cech.
piekarz
Jest to zawód, którego cykl kształcenia trwa trzy lata. Kształcenie prowadzone jest dla młodocianych pracowników z praktyką w zakładach prywatnych. Młodocianych pracowników obowiązuje Kodeks Pracy, a w trakcie rekrutacji oprócz podstawowych dokumentów również zaświadczenie od przyszłego pracodawcy o zapewnieniu praktyki.
Zajęcia dydaktyczne ujęte są w ramowym programie nauczania.
Przedmioty zawodowe to:
Wyposażenie techniczne piekarni
Produkcja piekarska
Przedsiębiorstwo w gospodarce rynkowej
Zajęcia praktyczne
W pierwszej i drugiej klasie zajęcia odbywają się trzy dni w szkole i dwa dni na praktyce w zakładach pracy w trzeciej klasie dwa dni w szkole i trzy dni na praktyce.
Cykl kształcenia dla młodocianych pracowników kończy się egzaminem czeladniczym organizowanym przez Cech.
lakiernik
Jest to zawód, którego cykl kształcenia trwa dwa lata. Kształcenie prowadzone jest dla młodocianych pracowników z praktyką w zakładach prywatnych. Młodocianych pracowników obowiązuje Kodeks Pracy, a w trakcie rekrutacji oprócz podstawowych dokumentów również zaświadczenie od przyszłego pracodawcy o zapewnieniu praktyki.
Zajęcia dydaktyczne ujęte są w ramowym programie nauczania.
Przedmioty zawodowe to:
Chemia z materiałoznawstwem
Rysunek techniczny z materiałoznawstwem
Podstawy elektrotechniki i elektroniki
Pomiary techniczne
Technologia
Zajęcia praktyczne
W pierwszej i drugiej klasie zajęcia odbywają się trzy dni w szkole i dwa dni na praktyce w zakładach pracy.
Cykl kształcenia dla młodocianych pracowników kończy się egzaminem czeladniczym organizowanym przez Cech.
malarz - tapeciarz
Jest to zawód, którego cykl kształcenia trwa dwa lata. Kształcenie prowadzone jest dla młodocianych pracowników z praktyką w zakładach prywatnych. Młodocianych pracowników obowiązuje Kodeks Pracy, a w trakcie rekrutacji oprócz podstawowych dokumentów również zaświadczenie od przyszłego pracodawcy o zapewnieniu praktyki.
Zajęcia dydaktyczne ujęte są w ramowym programie nauczania.
Przedmioty zawodowe to:
Technologia
Dokumentacja techniczna
Zajęcia praktyczne
W pierwszej i drugiej klasie zajęcia odbywają się trzy dni w szkole i dwa dni na praktyce w zakładach pracy.
Cykl kształcenia dla młodocianych pracowników kończy się egzaminem czeladniczym organizowanym przez Cech.
kucharz małej gastronomii
Jest to zawód, którego cykl kształcenia trwa dwa lata. Kształcenie prowadzone jest dla młodocianych pracowników z praktyką w zakładach prywatnych. Młodocianych pracowników obowiązuje Kodeks Pracy, a w trakcie rekrutacji oprócz podstawowych dokumentów również zaświadczenie od przyszłego pracodawcy o zapewnieniu praktyki.
Zajęcia dydaktyczne ujęte są w ramowym programie nauczania.
Przedmioty zawodowe to:
Podstawy żywienia człowieka
Wyposażenie techniczne
Organizacja, bezpieczeństwo i higiena pracy
Technologia gastronomiczna z towaroznawstwem
Podstawy rachunkowości gastronomicznej
Zajęcia praktyczne
W pierwszej i drugiej klasie zajęcia odbywają się trzy dni w szkole i dwa dni na praktyce w zakładach pracy.
Cykl kształcenia dla młodocianych pracowników kończy się egzaminem potwierdzającym kwalifikacje zawodowe organizowanym przez OKE. Nasza szkoła posiada certyfikat ośrodka egzaminacyjnego.
Sprzedawca
Jest to zawód, którego cykl kształcenia trwa dwa lata. Kształcenie prowadzone jest dla młodocianych pracowników z praktyką w zakładach prywatnych. Młodocianych pracowników obowiązuje Kodeks Pracy, a w trakcie rekrutacji oprócz podstawowych dokumentów również zaświadczenie od przyszłego pracodawcy o zapewnieniu praktyki.
Zajęcia dydaktyczne ujęte są w ramowym programie nauczania.
Przedmioty zawodowe to:
Sprzedaż towarów
Organizacja sprzedaży
Podstawy działalności handlowej
Towaroznawstwo
Zajęcia praktyczne
W pierwszej i drugiej klasie zajęcia odbywają się trzy dni w szkole i dwa dni na praktyce w zakładach pracy.
Cykl kształcenia dla młodocianych pracowników kończy się egzaminem potwierdzającym kwalifikacje zawodowe organizowanym przez OKE (w szkole posiadającej uprawnienia).
klasa wielozawodowa ( zawody inne niż wymienione powyżej
W zależności od zawodów uczniów cykl kształcenia jest dwu, albo trzyletni. W cyklu trzyletnim są to najczęściej zawody: rzeźnik-wędliniarz, operator urządzeń szklarskich, elektryk. W dwuletnim to: lakiernik, fotograf, posadzkarz, kowal, blacharz.
Kształcenie prowadzone jest dla młodocianych pracowników z praktyką w zakładach prywatnych. Młodocianych pracowników obowiązuje Kodeks Pracy, a w trakcie rekrutacji oprócz podstawowych dokumentów również zaświadczenie od przyszłego pracodawcy o zapewnieniu praktyki.
Zajęcia dydaktyczne ujęte są w ramowym programie nauczania. W szkole są prowadzone przedmioty ogólnokształcące, natomiast przedmioty zawodowe realizowane są na czterotygodniowych kursach w Ośrodku Kształcenia Zawodowego w Gliwicach w każdej klasie.
W pierwszej klasie zajęcia odbywają się trzy dni w szkole i dwa dni na praktyce w zakładach pracy, a w drugiej i trzeciej klasie dwa dni w szkole i trzy dni na praktyce.
Cykl kształcenia dla młodocianych pracowników kończy się egzaminem czeladniczym organizowanym przez Cech lub gdy pracodawca nie jest zrzeszony, to młodociany przystępuje do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe organizowanego przez OKE.
TECHNIKUM NR I
technik pojazdów samochodowych
technik urządzeń sanitarnych
Jest to typ szkoły, którego cykl kształcenia trwa cztery lata. Zajęcia praktyczne odbywają się na Warsztatach Szkolnych w pierwszej i drugiej klasie, natomiast w trzeciej klasie przewidziana jest czterotygodniowa praktyka w zakładach pracy.
Szkoła przygotowuje do egzaminu maturalnego i egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe organizowane przez OKE.
Uczeń otrzymuje tytuł TECHNIKA danego zawodu.
I LICEUM PROFILOWANE
transportowo - spedycyjny
Jest to typ szkoły, którego cykl kształcenia trwa trzy lata. Zajęcia specjalizujące odbywają się w blokach tematycznych z wykorzystaniem pracowni technicznej.
Cykl kształcenia kończy się egzaminem maturalnym.
TECHNIKUM UZUPEŁNIAJĄCE DLA DOROSŁYCH
technik pojazdów samochodowych
technik handlowiec
technik usług fryzjerskich
Jest to typ szkoły na podbudowie Zasadniczej Szkoły Zawodowej,
którego cykl kształcenia trwa trzy lata. W drugiej klasie przewidziana jest czterotygodniowa praktyka w zakładach pracy, z której słuchacz może być zwolniony jeżeli ma tytuł czeladnika lub równorzędny w zawodzie.
Szkoła przygotowuje do egzaminu maturalnego i egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe organizowane przez OKE.
Uczeń otrzymuje tytuł TECHNIKA.
SZKOŁA POLICEALNA
mechanik pojazdów samochodowych
technik logistyk
technik spedytor
technik usług fryzjerskich
technik usług kosmetycznych
technik BHP
Email: tsampszczyna@poczta.onet.pl
Strona: http://www.samochodowka.pszczyna.edu.pl class=dodaj target=_blank>http://www.samochodowka.pszczyna.edu.pl
W dniu 3 kwietnia odbędą się dni otwarte na terenie szkoły podczas których będzie można zapoznać się z atutami szkoły i propozycjami kształcenia.
A.O. / pless.pl
---------------------
CHARAKTERYSTYKA KSZTAŁCENIA W ZESPOLE SZKÓŁ SAMOCHODOWYCH W PSZCZYNIE
TYPY SZKÓŁ:
ZASADNICZA SZKOŁA ZAWODOWA
TECHNIKUM NR 1
LICEUM PROFILOWANE
TECHNIKUM UZUPEŁNIAJĄCE
SZKOŁA POLICEALNA
Trudno działać bez szerszej perspektywy i odniesień do stanów przyszłych. Budując program rozwoju, najprościej jest przyjąć określone standardy i wskaźniki jakości.
W obliczu postępującego procesu reformowania polskiej oświaty szkoła w coraz większym stopniu kieruje własny rozwój.
Musi spełniać określone standardy, aby zadowolić swoich klientów, wzmacniając mocne strony i osłabiając słabe.
Szkoła nasza wyróżnia się spośród innych tym, że jest SZKOŁĄ INTEGRACJI OSOBOWOŚCI, GRUP SPOŁECZNYCH I ŚRODOWISKA.
Wizja szkoły
Nasza szkoła jest przyjazna dla uczniów. Stwarza możliwości rozwoju emocjonalnego i intelektualnego kształtuje postawę człowieka kierującego się w życiu zasadami moralnymi, dbającego o kulturę osobistą, szanującego tradycje narodowe i regionalne, ale tez otwartość na nowoczesność. Uczy szacunku dla dobra wspólnego i kształtuje umiejętności interpersonalne. Utwierdza w przekonaniu, że można, a nawet trzeba rozwijać własne zainteresowania i zdolności. W swoich działaniach szkoła otwarta jest na współpracę z rodzicami i środowiskiem lokalnym.
Misja szkoły
Jesteśmy szkołą, która swoje działania opiera przede wszystkim na takich wartościach jak:
KOLEŻEŃSTWO, PRZYJAŹŃ
MĄDROŚĆ
TOLERANCJA.
Struktura naszej szkoły opiera się na zgodnym współistnieniu i współpracy trzech stanów:
NAUCZYCIELI, UCZNIÓW I RODZICÓW.
Szanujemy prawo każdego człowieka do odmienności myśli, poglądów, wyboru dróg życiowych, oryginalności i kreatywnego myślenia.
Pielęgnujemy umiejętności empatii, uwrażliwiamy na uczucia innych ludzi.
Podstawą naszego działania jest rzetelne przekazywanie (przez nauczycieli) i zdobywanie (przez uczniów) wiedzy przydatnej w pełnieniu różnych odpowiednich ról społecznych.
Jesteśmy przekonani, że realizacja naszych założeń pomoże osiągnąć wytyczone cele np. od sztuki przetrwania do umiejętności życia na godnym poziomie, a może ... coś ponadto.
Cele szkoły
Motto: "Aby wiedzieć jaką drogą mamy iść,
Musimy jasno poznać cel, który chcemy osiągnąć".
1.Tworzenie środowiska sprzyjającego uczeniu się tj. tworzenie szkoły bezpiecznej, w której panuje dyscyplina, i która promuje takie wartości jak:
KOLEŻEŃSTWO, PRZYJAŹŃ, MĄDROŚĆ, TOLERANCJA.
KOLEŻEŃSTWO I PRZYJAŹŃ:
pewność, że nie jesteśmy sami, mamy do kogo się zwrócić i na kim polegać,
pewność, że nasz problem nie jest tylko nasz,
coś, o co chce się zabiegać, żeby nie żyć samotnie.
MĄDROŚĆ:
zaakceptowanie siebie i świata, w którym żyjemy,
chęć zdobywania wiedzy i umiejętności wykorzystania jej w życiu,
dzielenie się wiedzą i doświadczeniem,
świadomość konieczności ciągłego doskonalenia się i dążenia do profesjonalizmu,
odpowiedzialność za to co mówimy i czynimy, a także za to, jakimi wartościami się kierujemy.
TOLERANCJA
wyrozumiałość w stosunku do przekonań odmiennych od naszych własnych,
uznanie uprawnień wszystkich ludzi do wypowiadania własnych opinii i zachowań, o ile nie szkodzą innym,
wzajemne poszanowanie odmiennych upodobań i zwyczajów.
2.Przeciwdziałanie agresji i nadmiernej absencji uczniów oraz podnoszenie kultury osobistej uczniów.
3.Kształtowanie postaw prozdrowotnych, profilaktyka związana z uczniami trudnymi i niedostosowanymi społecznie.
Zawiera się to w:
1.Przygotowanie młodych ludzi do aktywnego uczestniczenia w budowaniu nowoczesnego świata.
2.Podjęcie działań zmierzających do tego, aby nasz absolwent był człowiekiem kreatywnym, potrafiącym samodzielnie zdobywać potrzebną mu wiedzę i umiejętności.
3.Ukształtowanie człowieka poszukującego wartości moralnych, estetycznych i patriotycznych.
4.Wysoka efektywność kształcenia, przygotowanie do dalszej edukacji, zapewnienie warunków wszechstronnego rozwoju każdego ucznia, dbanie o wysoką jakość kształcenia i wychowania.
5. Kształtowanie postawy dbałości o własne i cudze zdrowie.
6.Umocnienie współpracy z rodzicami i środowiskiem lokalnym.
CHARAKTERYSTYKA SZKOŁY
1.Środowisko geograficzne i społeczne szkoły
Pszczyna to niewielkie miasto usytuowane na skraju Kotliny Oświęcimskiej, przez które przepływa niewielka rzeka Pszczynka - prawostronny dopływ Wisły. Okolice Pszczyny to rejon o znacznym zalesieniu, który cechuje wiele walorów o charakterze przyrodniczo-krajobrazowym. Jest miastem zaliczanym do atrakcyjnych turystycznie i wiążącym z tą dziedziną w dużej mierze swój rozwój.
W Pszczynie znajdują się dwa duże zakłady przemysłowe: zakład produkcji gazów technicznych "Linde-gaz Polska" oraz fabryka elektrofiltrów "ELWO S.A.". Jednak znaczna część mieszkańców pracujących w Pszczynie znajduje zatrudnienie w sektorze usługowym,
w małych przedsiębiorstwach nierzadko rodzinnych. Część mieszkańców pracuje poza Pszczyną m.in. w Tychach, Czechowicach-Dziedzicach, Bielsku Białej i Katowicach.
Szkoła nosi imię gen. Józefa Bema, bohatera dwóch narodów - polskiego i węgierskiego.
2.Baza dydaktyczna
ZSS im. gen. Józefa Bema w Pszczynie mieści się w czterech budynkach. Dyrekcja i sekretariat znajdują się przy ulicy Poniatowskiego 2, w którym to budynku są sale lekcyjne, pracownia językowa i dwie pracownie informatyki. Najwięcej pomieszczeń dydaktycznych mieści się w budynku przy ulicy Kopernika, do których należą klasopracownie : języka polskiego, fizyki i chemii, matematyki, historii, geografii i biologii, przysposobienia obronnego, a także nowocześnie wyposażone pracownie: fryzjerska i gastronomiczna. Na parterze działa biblioteka szkolna z czytelnią wyposażona w multimedialne centrum informatyczne z dostępem do Internetu. Szkoła dysponuje aulą, w której oprócz imprez szkolnych odbywają się zajęcia wychowania fizycznego i pełnowymiarowym boiskiem do piłki ręcznej. Przez cały tydzień uczniowie korzystają z hali sportowej POSIR w Pszczynie. Uczniowie mają dostęp do nowo zagospodarowanej siłowni w dawnym budynku ,,HARCÓWKI" oraz korzystają z obiektów sportowych Miejskiego Klubu Sportowego "KS Iskra". W szkole mieści się także gabinet pedagoga szkolnego, gabinet pielęgniarki.
Szkoła posiada skomputeryzowany sekretariat i stały dostęp do Internetu. Świeżo wyremontowane Warsztaty Szkolne zapewniają zajęcia praktyczne, w stale doposażonych pracowniach: podwozi i nadwozi, spawalni, pracowni technicznej, są przystosowane do przeprowadzania egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe w zawodzie mechanik pojazdów samochodowych. Znajdują się tam klasopracownie do teoretycznego szkolenia zawodowego w zakresie przedmiotów mechanicznych.
3.Uczniowie
Do ZSS uczęszcza rocznie około tysiąca uczniów. Szkoła posiada średnio
35 oddziałów, z czego większość to oddziały wchodzące w skład Zasadniczej Szkoły Zawodowej, następnie w skład Technikum nr 1 i Technikum Uzupełniającego dla Dorosłych, oraz Gimnazjum dla Dorosłych.
Młodzież ucząca się w Zespole Szkół Samochodowych w znacznej części mieszka
w Pszczynie lub dojeżdża z okolicznych wsi i pobliskich miast województwa śląskiego.
Uczniom zarówno zdolnym jak i słabym zapewnia się dogodne warunki do zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności, a także otacza się ich fachową opieką pedagogiczną, mającą na celu kształtowanie zachowań i postaw życiowych. W szkole działają różne koła zainteresowań i prowadzone są zajęcia wyrównawcze. Uczniowie angażują się w prace społeczne na rzecz szkoły i środowiska lokalnego.
Model absolwenta
W wyniku etapu kształcenia absolwent Zespołu Szkół Samochodowych w Pszczynie powinien umieć:
- adaptować się do wymagań nowej szkoły lub pracy;
- szanować tradycje rodzinne, środowiskowe, narodowe i religijne oparte na chrześcijańskim systemie wartości;
- docenić rolę tradycji w życiu człowieka ze szczególnym uwzględnieniem "małej ojczyzny";
- eksponować swoje mocne strony;
- wyrażać swoje opinie i bronić swoich racji, być pozytywnie asertywnym;
- adekwatnie reagować na sugestię i krytykę;
- radzić sobie z sytuacjami stresowymi;
- szanować godność własną i drugiego człowieka;
- przestrzegać zasad tolerancji, reagować na wszelkie przejawy zła i agresji;
- przestrzegać zasad dobrych obyczajów i kultury;
- podejmować właściwe decyzje i wybory;
- dostrzegać potrzeby innych, interesować się i angażować w życie szkoły i społeczności lokalnej;
- być wrażliwym na piękno środowiska naturalnego i rozumieć konieczność jego ochrony;
- szanować zasady demokracji.
ABSOLWENT ZASADNICZEJ SZKOŁY ZAWODOWEJ
ABSOLWENT SZKÓŁ ŚREDNICH
Atuty szkoły
Nasze atuty to:
przyjazna atmosfera;
podziały na grupy w klasach;
indywidualne podejście do uczniów, różnorodność metod nauczania;
praca z uczniem zdolnym - dodatkowe zajęcia w miarę zainteresowań;
nauka dwóch języków obcych;
wykwalifikowana i doskonaląca się ustawicznie kadra nauczycielska;
ciągle unowocześniana baza szkoły - pracownia komputerowa z dostępem do Internetu, klasopracownie przedmiotowe, siłownia, biblioteka;
bogata oferta zajęć pozalekcyjnych;
uczestnictwo w różnego rodzaju konkursach przedmiotowych;
pomoc materialna uczniom z rodzin niezamożnych;
współpraca ze środowiskiem lokalnym;
kulturotwórcza rola szkoły;
współpraca z pracodawcami młodocianych pracowników;
wyróżniająca się prezentacja dorobku szkoły na zewnątrz.
ZASADNICZA SZKOŁA ZAWODOWA NR 1
mechanik pojazdów samochodowych
Jest to zawód, którego cykl kształcenia trwa trzy lata. Kształcenie prowadzone jest w dwóch formach: jako uczniów z praktyką na Warsztatach Szkolnych i jako młodocianych pracowników z praktyką w zakładach prywatnych. Młodocianych pracowników obowiązuje Kodeks Pracy, a w trakcie rekrutacji oprócz podstawowych dokumentów również zaświadczenie od przyszłego pracodawcy o zapewnieniu praktyki.
Zajęcia dydaktyczne w obu formach są takie same i mają równą ilość godzin w ramowym programie nauczania.
Przedmioty zawodowe to:
Podstawy konstrukcji maszyn
Technologia mechaniczna
Pracownia elektrotechniki i elektroniki samochodowej
Konstrukcja pojazdów samochodowych
Eksploatacja pojazdów samochodowych
Przygotowanie do prowadzenia pojazdów samochodowych
Zajęcia praktyczne
W pierwszej i drugiej klasie zajęcia odbywają się trzy dni w szkole i dwa dni na praktyce w zakładach pracy lub na WS, w trzeciej klasie dwa dni w szkole i trzy dni na praktyce.
Cykl kształcenia dla uczniów kończy się egzaminem potwierdzającym kwalifikacje zawodowe organizowanym przez OKE (w szkole).
Cykl kształcenia dla młodocianych pracowników kończy się egzaminem czeladniczym organizowanym przez Cech.
blacharz samochodowy
Jest to zawód, którego cykl kształcenia trwa trzy lata. Kształcenie prowadzone jest dla młodocianych pracowników z praktyką w zakładach prywatnych. Młodocianych pracowników obowiązuje Kodeks Pracy, a w trakcie rekrutacji oprócz podstawowych dokumentów również zaświadczenie od przyszłego pracodawcy o zapewnieniu praktyki.
Zajęcia dydaktyczne ujęte są w ramowym programie nauczania.
Przedmioty zawodowe to:
Rysunek techniczny
Budowa pojazdów samochodowych
Technologie napraw blacharskich
Obsługa klienta w warsztacie blacharskim
Zajęcia praktyczne
W pierwszej i drugiej klasie zajęcia odbywają się trzy dni w szkole i dwa dni na praktyce w zakładach pracy w trzeciej klasie dwa dni w szkole i trzy dni na praktyce.
Cykl kształcenia dla młodocianych pracowników kończy się egzaminem czeladniczym organizowanym przez Cech.
W razie naboru jest możliwość utworzenia klasy z praktyką na Warsztatach Szkolnych. Ukończenie szkoły wiązałoby się z przystąpieniem do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe organizowanym przez OKE.
elektromechanik pojazdów samochodowych
Jest to zawód, którego cykl kształcenia trwa trzy lata. Kształcenie prowadzone jest dla młodocianych pracowników z praktyką w zakładach prywatnych. Młodocianych pracowników obowiązuje Kodeks Pracy, a w trakcie rekrutacji oprócz podstawowych dokumentów również zaświadczenie od przyszłego pracodawcy o zapewnieniu praktyki.
Zajęcia dydaktyczne ujęte są w ramowym programie nauczania.
Przedmioty zawodowe to:
Technologia i konstrukcje mechaniczne
Elektrotechnika
Budowa pojazdów samochodowych
Samochodowe urządzenia elektryczne i elektroniczne
W pierwszej i drugiej klasie zajęcia odbywają się trzy dni w szkole i dwa dni na praktyce w zakładach pracy w trzeciej klasie dwa dni w szkole i trzy dni na praktyce.
Cykl kształcenia dla młodocianych pracowników kończy się egzaminem czeladniczym organizowanym przez Cech.
elektromonter
Jest to zawód, którego cykl kształcenia trwa trzy lata. Kształcenie prowadzone jest dla młodocianych pracowników z praktyką w zakładach prywatnych. Młodocianych pracowników obowiązuje Kodeks Pracy, a w trakcie rekrutacji oprócz podstawowych dokumentów również zaświadczenie od przyszłego pracodawcy o zapewnieniu praktyki.
Zajęcia dydaktyczne ujęte są w ramowym programie nauczania.
Przedmioty zawodowe to:
Technologia i materiałoznawstwo elektryczne
Podstawy elektrotechniki i elektroniki
Urządzenia elektroniczne
Pracownia elektryczna i elektroniczna
Zajęcia praktyczne
W pierwszej i drugiej klasie zajęcia odbywają się trzy dni w szkole i dwa dni na praktyce w zakładach pracy, w trzeciej klasie dwa dni w szkole i trzy dni na praktyce.
Cykl kształcenia dla młodocianych pracowników kończy się egzaminem czeladniczym organizowanym przez Cech.
murarz
Jest to zawód, którego cykl kształcenia trwa trzy lata. Kształcenie prowadzone jest dla młodocianych pracowników z praktyką w zakładach prywatnych. Młodocianych pracowników obowiązuje Kodeks Pracy, a w trakcie rekrutacji oprócz podstawowych dokumentów również zaświadczenie od przyszłego pracodawcy o zapewnieniu praktyki.
Zajęcia dydaktyczne ujęte są w ramowym programie nauczania.
Przedmioty zawodowe to:
Technologia
Dokumentacja techniczna
Zajęcia praktyczne
W pierwszej i drugiej klasie zajęcia odbywają się trzy dni w szkole i dwa dni na praktyce w zakładach pracy w trzeciej klasie dwa dni w szkole i trzy dni na praktyce.
Cykl kształcenia dla młodocianych pracowników kończy się egzaminem czeladniczym organizowanym przez Cech.
stolarz
Jest to zawód, którego cykl kształcenia trwa trzy lata. Kształcenie prowadzone jest dla młodocianych pracowników z praktyką w zakładach prywatnych. Młodocianych pracowników obowiązuje Kodeks Pracy, a w trakcie rekrutacji oprócz podstawowych dokumentów również zaświadczenie od przyszłego pracodawcy o zapewnieniu praktyki.
Zajęcia dydaktyczne ujęte są w ramowym programie nauczania.
Przedmioty zawodowe to:
Rysunek techniczny i konstrukcje
Technologia i materiałoznawstwo
Maszyny i narzędzia
Zajęcia praktyczne
W pierwszej i drugiej klasie zajęcia odbywają się trzy dni w szkole i dwa dni na praktyce w zakładach pracy w trzeciej klasie dwa dni w szkole i trzy dni na praktyce.
Cykl kształcenia dla młodocianych pracowników kończy się egzaminem czeladniczym organizowanym przez Cech.
monter instalacji i urządzeń sanitarnych
Jest to zawód, którego cykl kształcenia trwa trzy lata. Kształcenie prowadzone jest dla młodocianych pracowników z praktyką w zakładach prywatnych. Młodocianych pracowników obowiązuje Kodeks Pracy, a w trakcie rekrutacji oprócz podstawowych dokumentów również zaświadczenie od przyszłego pracodawcy o zapewnieniu praktyki.
Zajęcia dydaktyczne ujęte są w ramowym programie nauczania.
Przedmioty zawodowe to:
Dokumentacja techniczna
Podstawy budownictwa ogólnego
Technologie instalacyjne
Zajęcia praktyczne
W pierwszej i drugiej klasie zajęcia odbywają się trzy dni w szkole i dwa dni na praktyce w zakładach pracy w trzeciej klasie dwa dni w szkole i trzy dni na praktyce.
Cykl kształcenia dla młodocianych pracowników kończy się egzaminem czeladniczym organizowanym przez Cech.
ślusarz
Jest to zawód, którego cykl kształcenia trwa trzy lata. Kształcenie prowadzone jest dla młodocianych pracowników z praktyką w zakładach prywatnych. Młodocianych pracowników obowiązuje Kodeks Pracy, a w trakcie rekrutacji oprócz podstawowych dokumentów również zaświadczenie od przyszłego pracodawcy o zapewnieniu praktyki.
Zajęcia dydaktyczne ujęte są w ramowym programie nauczania.
Przedmioty zawodowe to:
Rysunek techniczny
Technologia ogólna
Elementy elektrotechniki i elektroniki
Technologia urządzeń, narzędzi i przyrządów
Zajęcia praktyczne
W pierwszej i drugiej klasie zajęcia odbywają się trzy dni w szkole i dwa dni na praktyce w zakładach pracy w trzeciej klasie dwa dni w szkole i trzy dni na praktyce.
Cykl kształcenia dla młodocianych pracowników kończy się egzaminem czeladniczym organizowanym przez Cech.
W razie naboru jest możliwość utworzenia klasy z praktyką na Warsztatach Szkolnych. Ukończenie szkoły wiązało by się z przystąpieniem do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe organizowanym przez OKE.
fryzjer
Jest to zawód, którego cykl kształcenia trwa trzy lata. Kształcenie prowadzone jest dla młodocianych pracowników z praktyką w zakładach prywatnych. Młodocianych pracowników obowiązuje Kodeks Pracy, a w trakcie rekrutacji oprócz podstawowych dokumentów również zaświadczenie od przyszłego pracodawcy o zapewnieniu praktyki.
Zajęcia dydaktyczne ujęte są w ramowym programie nauczania.
Przedmioty zawodowe to:
Higiena
Stylizacja
Materiały fryzjerskie
Technologia fryzjerstwa
Podstawy działalności usługowej
Zajęcia specjalizujące (pracownia fryzjerska)
Zajęcia praktyczne
W pierwszej i drugiej klasie zajęcia odbywają się trzy dni w szkole i dwa dni na praktyce w zakładach pracy w trzeciej klasie dwa dni w szkole i trzy dni na praktyce.
Cykl kształcenia dla młodocianych pracowników kończy się egzaminem czeladniczym organizowanym przez Cech.
Cukiernik
Jest to zawód, którego cykl kształcenia trwa trzy lata. Kształcenie prowadzone jest dla młodocianych pracowników z praktyką w zakładach prywatnych. Młodocianych pracowników obowiązuje Kodeks Pracy, a w trakcie rekrutacji oprócz podstawowych dokumentów również zaświadczenie od przyszłego pracodawcy o zapewnieniu praktyki.
Zajęcia dydaktyczne ujęte są w ramowym programie nauczania.
Przedmioty zawodowe to:
Technika w produkcji cukierniczej
Technologie produkcji cukierniczej
Przedsiębiorstwo w produkcji rynkowej
Zajęcia praktyczne
W pierwszej i drugiej klasie zajęcia odbywają się trzy dni w szkole i dwa dni na praktyce w zakładach pracy w trzeciej klasie dwa dni w szkole i trzy dni na praktyce.
Cykl kształcenia dla młodocianych pracowników kończy się egzaminem czeladniczym organizowanym przez Cech.
piekarz
Jest to zawód, którego cykl kształcenia trwa trzy lata. Kształcenie prowadzone jest dla młodocianych pracowników z praktyką w zakładach prywatnych. Młodocianych pracowników obowiązuje Kodeks Pracy, a w trakcie rekrutacji oprócz podstawowych dokumentów również zaświadczenie od przyszłego pracodawcy o zapewnieniu praktyki.
Zajęcia dydaktyczne ujęte są w ramowym programie nauczania.
Przedmioty zawodowe to:
Wyposażenie techniczne piekarni
Produkcja piekarska
Przedsiębiorstwo w gospodarce rynkowej
Zajęcia praktyczne
W pierwszej i drugiej klasie zajęcia odbywają się trzy dni w szkole i dwa dni na praktyce w zakładach pracy w trzeciej klasie dwa dni w szkole i trzy dni na praktyce.
Cykl kształcenia dla młodocianych pracowników kończy się egzaminem czeladniczym organizowanym przez Cech.
lakiernik
Jest to zawód, którego cykl kształcenia trwa dwa lata. Kształcenie prowadzone jest dla młodocianych pracowników z praktyką w zakładach prywatnych. Młodocianych pracowników obowiązuje Kodeks Pracy, a w trakcie rekrutacji oprócz podstawowych dokumentów również zaświadczenie od przyszłego pracodawcy o zapewnieniu praktyki.
Zajęcia dydaktyczne ujęte są w ramowym programie nauczania.
Przedmioty zawodowe to:
Chemia z materiałoznawstwem
Rysunek techniczny z materiałoznawstwem
Podstawy elektrotechniki i elektroniki
Pomiary techniczne
Technologia
Zajęcia praktyczne
W pierwszej i drugiej klasie zajęcia odbywają się trzy dni w szkole i dwa dni na praktyce w zakładach pracy.
Cykl kształcenia dla młodocianych pracowników kończy się egzaminem czeladniczym organizowanym przez Cech.
malarz - tapeciarz
Jest to zawód, którego cykl kształcenia trwa dwa lata. Kształcenie prowadzone jest dla młodocianych pracowników z praktyką w zakładach prywatnych. Młodocianych pracowników obowiązuje Kodeks Pracy, a w trakcie rekrutacji oprócz podstawowych dokumentów również zaświadczenie od przyszłego pracodawcy o zapewnieniu praktyki.
Zajęcia dydaktyczne ujęte są w ramowym programie nauczania.
Przedmioty zawodowe to:
Technologia
Dokumentacja techniczna
Zajęcia praktyczne
W pierwszej i drugiej klasie zajęcia odbywają się trzy dni w szkole i dwa dni na praktyce w zakładach pracy.
Cykl kształcenia dla młodocianych pracowników kończy się egzaminem czeladniczym organizowanym przez Cech.
kucharz małej gastronomii
Jest to zawód, którego cykl kształcenia trwa dwa lata. Kształcenie prowadzone jest dla młodocianych pracowników z praktyką w zakładach prywatnych. Młodocianych pracowników obowiązuje Kodeks Pracy, a w trakcie rekrutacji oprócz podstawowych dokumentów również zaświadczenie od przyszłego pracodawcy o zapewnieniu praktyki.
Zajęcia dydaktyczne ujęte są w ramowym programie nauczania.
Przedmioty zawodowe to:
Podstawy żywienia człowieka
Wyposażenie techniczne
Organizacja, bezpieczeństwo i higiena pracy
Technologia gastronomiczna z towaroznawstwem
Podstawy rachunkowości gastronomicznej
Zajęcia praktyczne
W pierwszej i drugiej klasie zajęcia odbywają się trzy dni w szkole i dwa dni na praktyce w zakładach pracy.
Cykl kształcenia dla młodocianych pracowników kończy się egzaminem potwierdzającym kwalifikacje zawodowe organizowanym przez OKE. Nasza szkoła posiada certyfikat ośrodka egzaminacyjnego.
Sprzedawca
Jest to zawód, którego cykl kształcenia trwa dwa lata. Kształcenie prowadzone jest dla młodocianych pracowników z praktyką w zakładach prywatnych. Młodocianych pracowników obowiązuje Kodeks Pracy, a w trakcie rekrutacji oprócz podstawowych dokumentów również zaświadczenie od przyszłego pracodawcy o zapewnieniu praktyki.
Zajęcia dydaktyczne ujęte są w ramowym programie nauczania.
Przedmioty zawodowe to:
Sprzedaż towarów
Organizacja sprzedaży
Podstawy działalności handlowej
Towaroznawstwo
Zajęcia praktyczne
W pierwszej i drugiej klasie zajęcia odbywają się trzy dni w szkole i dwa dni na praktyce w zakładach pracy.
Cykl kształcenia dla młodocianych pracowników kończy się egzaminem potwierdzającym kwalifikacje zawodowe organizowanym przez OKE (w szkole posiadającej uprawnienia).
klasa wielozawodowa ( zawody inne niż wymienione powyżej
W zależności od zawodów uczniów cykl kształcenia jest dwu, albo trzyletni. W cyklu trzyletnim są to najczęściej zawody: rzeźnik-wędliniarz, operator urządzeń szklarskich, elektryk. W dwuletnim to: lakiernik, fotograf, posadzkarz, kowal, blacharz.
Kształcenie prowadzone jest dla młodocianych pracowników z praktyką w zakładach prywatnych. Młodocianych pracowników obowiązuje Kodeks Pracy, a w trakcie rekrutacji oprócz podstawowych dokumentów również zaświadczenie od przyszłego pracodawcy o zapewnieniu praktyki.
Zajęcia dydaktyczne ujęte są w ramowym programie nauczania. W szkole są prowadzone przedmioty ogólnokształcące, natomiast przedmioty zawodowe realizowane są na czterotygodniowych kursach w Ośrodku Kształcenia Zawodowego w Gliwicach w każdej klasie.
W pierwszej klasie zajęcia odbywają się trzy dni w szkole i dwa dni na praktyce w zakładach pracy, a w drugiej i trzeciej klasie dwa dni w szkole i trzy dni na praktyce.
Cykl kształcenia dla młodocianych pracowników kończy się egzaminem czeladniczym organizowanym przez Cech lub gdy pracodawca nie jest zrzeszony, to młodociany przystępuje do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe organizowanego przez OKE.
TECHNIKUM NR I
technik pojazdów samochodowych
technik urządzeń sanitarnych
Jest to typ szkoły, którego cykl kształcenia trwa cztery lata. Zajęcia praktyczne odbywają się na Warsztatach Szkolnych w pierwszej i drugiej klasie, natomiast w trzeciej klasie przewidziana jest czterotygodniowa praktyka w zakładach pracy.
Szkoła przygotowuje do egzaminu maturalnego i egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe organizowane przez OKE.
Uczeń otrzymuje tytuł TECHNIKA danego zawodu.
I LICEUM PROFILOWANE
transportowo - spedycyjny
Jest to typ szkoły, którego cykl kształcenia trwa trzy lata. Zajęcia specjalizujące odbywają się w blokach tematycznych z wykorzystaniem pracowni technicznej.
Cykl kształcenia kończy się egzaminem maturalnym.
TECHNIKUM UZUPEŁNIAJĄCE DLA DOROSŁYCH
technik pojazdów samochodowych
technik handlowiec
technik usług fryzjerskich
Jest to typ szkoły na podbudowie Zasadniczej Szkoły Zawodowej,
którego cykl kształcenia trwa trzy lata. W drugiej klasie przewidziana jest czterotygodniowa praktyka w zakładach pracy, z której słuchacz może być zwolniony jeżeli ma tytuł czeladnika lub równorzędny w zawodzie.
Szkoła przygotowuje do egzaminu maturalnego i egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe organizowane przez OKE.
Uczeń otrzymuje tytuł TECHNIKA.
SZKOŁA POLICEALNA
mechanik pojazdów samochodowych
technik logistyk
technik spedytor
technik usług fryzjerskich
technik usług kosmetycznych
technik BHP
Email: tsampszczyna@poczta.onet.pl
Strona: http://www.samochodowka.pszczyna.edu.pl class=dodaj target=_blank>http://www.samochodowka.pszczyna.edu.pl
Komentarze
Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu pless.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.
Powiatowy Zespół Szkół nr 1 w Pszczynie
Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach z tematu "Powiatowy Zespół Szkół nr 1 w Pszczynie" podaj