Historia
- 10 kwietnia 2015
- wyświetleń: 2392
Nauczyciele z liceum na warsztatach
Realizując projekt unijny, którego głównym celem jest zwiększenie motywacji uczniów do nauki, grupa nauczycieli I LO im. Bolesława Chrobrego w Pszczynie wzięła udział w warsztatach metodycznych w jednej z najlepszych szkół w Anglii, Whitley Bay High School.
Szkoła ta jest odpowiedzialna m.in. za szkolenie nauczycieli ze szczególnym naciskiem na promowanie nowoczesnych, efektywnych metod uczenia się i nauczania. Tym co wyróżnia szkołę WBHS jest podejście będące połączeniem tzw. Magenta Principles oraz idei Co-operative Learning, ale prawdziwym kluczem do sukcesu wydaje się być jednak to, że z przekonaniem pracują w ten sposób wszyscy nauczyciele i uczniowie w szkole.
Magenta Principles to zbiór zasad efektywnego uczenia się opracowany przez Mike’a Hughesa z Wielkiej Brytanii, który uważa, że najlepiej jeśli przez zdecydowaną większość czasu na lekcji to sami uczniowie mówią, dyskutują, rozwiązują problemy i dochodzą samodzielnie lub w grupie do konstruktywnych wniosków zamiast mieć wszystko po prostu podane przez nauczyciela. Idea Co-operative Learning Spencera Kagana to więcej niż praca w grupach - to rewolucyjne podejście do uczenia angażujące każdego ucznia, gdzie nie chodzi o rywalizację, lecz o współpracę, a uczniowie rozwijają swoją sprawność komunikacyjną oraz wiele innych cennych umiejętności społecznych.
Obserwując lekcje (języków obcych, literatury, matematyki, historii oraz geografii, a także wychowania fizycznego) uczestnicy projektu zobaczyli jak powyższe idee są przekładane na codzienną szkolną praktykę, a późniejsze rozmowy z angielskimi nauczycielami pomogły im jeszcze lepiej zrozumieć filozofię szkoły.
W ramach dalszej realizacji zadań projektowych nauczyciele I LO wydali broszurę informacyjną na temat stosowanych w wizytowanej szkole innowacyjnych sposobów podnoszenia motywacji uczniów. Przede wszystkim jednak nauczyciele uczestniczący w projekcie dzielą się zdobytym doświadczeniem i nowymi pomysłami edukacyjnymi z pozostałymi członkami grona pedagogicznego, zarówno w ramach spotkań w zespołach przedmiotowych, jak również prowadząc liczne lekcje otwarte, gdzie sami stosują poznane w Anglii metody.
Magenta Principles to zbiór zasad efektywnego uczenia się opracowany przez Mike’a Hughesa z Wielkiej Brytanii, który uważa, że najlepiej jeśli przez zdecydowaną większość czasu na lekcji to sami uczniowie mówią, dyskutują, rozwiązują problemy i dochodzą samodzielnie lub w grupie do konstruktywnych wniosków zamiast mieć wszystko po prostu podane przez nauczyciela. Idea Co-operative Learning Spencera Kagana to więcej niż praca w grupach - to rewolucyjne podejście do uczenia angażujące każdego ucznia, gdzie nie chodzi o rywalizację, lecz o współpracę, a uczniowie rozwijają swoją sprawność komunikacyjną oraz wiele innych cennych umiejętności społecznych.
Obserwując lekcje (języków obcych, literatury, matematyki, historii oraz geografii, a także wychowania fizycznego) uczestnicy projektu zobaczyli jak powyższe idee są przekładane na codzienną szkolną praktykę, a późniejsze rozmowy z angielskimi nauczycielami pomogły im jeszcze lepiej zrozumieć filozofię szkoły.
W ramach dalszej realizacji zadań projektowych nauczyciele I LO wydali broszurę informacyjną na temat stosowanych w wizytowanej szkole innowacyjnych sposobów podnoszenia motywacji uczniów. Przede wszystkim jednak nauczyciele uczestniczący w projekcie dzielą się zdobytym doświadczeniem i nowymi pomysłami edukacyjnymi z pozostałymi członkami grona pedagogicznego, zarówno w ramach spotkań w zespołach przedmiotowych, jak również prowadząc liczne lekcje otwarte, gdzie sami stosują poznane w Anglii metody.
Komentarze
Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu pless.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.
Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego
Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach z tematu "Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego" podaj