Listy
- 26 kwietnia 2012
- wyświetleń: 2577
Comenius w Liceum im. Chrobrego
W dniach od 16 do 20 kwietnia I Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego w Pszczynie było gospodarzem spotkania nauczycieli w ramach europejskiego programu edukacyjnego "Uczenie się przez całe życie", finansowanego przez Fundusz Rozwoju Systemu Edukacji. Nad Partnerskim Projektem Szkół Comeniusa pt. "Samoocena drogą do poprawy jakości uczenia się i nauczania" (SELF-EVA) pracowali nauczyciele z Anglii, Cypru, Grecji, Niemiec, Polski, Turcji oraz Włoch.
Kilkudniowe spotkanie w Pszczynie zakończyło się ogromnym sukcesem. Nauczyciele z krajów partnerskich byli oczarowani polską gościnnością, budynkiem i historią Chrobrego, poziomem prowadzonych lekcji i aktywności uczniów. Wspólne zwiedzanie Pszczyny, Krakowa, Ustronia i Oświęcimia, smakowanie polskich potraw i rozmowy o rożnych aspektach edukacji przyczyniły się do zbudowania przyjaznej atmosfery.
Spotkanie w Pszczynie wzbogaciły swoją obecnością trzy uczennice z Turcji, Emine, Meryem oraz MerveNur, które gościły w domach pszczyńskich uczennic. Razem uczestniczyły w lekcjach, poznawały polską kulturę.
Pierwsze spotkanie zespołu odbyło się w Anamur w Turcji na początku listopada 2011 roku. Wizyta sprzyjała integracji grupy projektowej, poznaniu tureckiego systemu edukacji, kultury i obyczajów panujących w Turcji. W czasie licznych spotkań z nauczycielami i dyrektorami szkół oraz z władzami oświatowymi wymieniono poglądy na temat współczesnej edukacji, omówiono jej mocne i słabe strony.
Głównym celem była praca nad projektem, czyli skonstruowanie wspólnego dla wszystkich szkół kwestionariusza ewaluacji (ankiety) dla nauczycieli, uczniów i rodziców w języku angielskim. Podczas trwania projektu (2011 - 2013) szkoły partnerskie mają za zadanie przeprowadzić komputerową ankietę ewaluacyjną, służącą poprawie jakości uczenia się uczniów oraz efektów nauczania.
Wyniki ankiet będą przedmiotem dyskusji i badań podczas kolejnych spotkań. Wskażą na wady i zalety placówek uczestniczących w projekcie, pozwolą na kontynuację dobrych rozwiązań i korektę złych. Przyszłe rezultaty projektu to kalendarz z rysunkami uczniów na temat samooceny, podręcznik o ewaluacji w języku ojczystym, szczegółowy raport dotyczący samooceny uczniów oraz artykuły w czasopismach naukowych, będące próbą interpretacji wyników uzyskanych przez ewaluację.
Projekt SELF-EVA ze względu na wysoką jakość merytoryczną został wybrany jako jeden z dwunastu najlepszych projektów edycji 2011-2013 i zostanie zaprezentowany podczas międzynarodowej konferencji Partnerskich Projektów Szkół w Brukseli na początku maja 2012. Kolejne spotkanie całej grupy projektowej odbędzie się pod koniec czerwca w Newcastle upon Tyne, a dla trzech uczennic naszego liceum, które tym razem będą przebywać u angielskich rodzin, będzie to niezwykła okazja na sprawdzenie swoich umiejętności językowych i poznanie zwyczajów Brytyjczyków z północy Anglii.
Pozyskanie funduszy unijnych, realizacja projektu i wypracowanie wartościowych produktów końcowych, mobilizacja uczniów do nauki języka angielskiego, zaangażowanie bardzo licznej grupy nauczycieli, będzie służyć nie tylko uczestnikom projektu, ale jest trwałym elementem dorobku szkoły oraz stanowi dużą promocję miasta w kraju i zagranicą.
Komentarze
Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu pless.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.
Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego
Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach z tematu "Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego" podaj