Listy
- 22 października 2023
- wyświetleń: 20063
Nie ma zgody na jednoczesne zamykanie kilku przejazdów kolejowych. Stanowisko władz
Włodarze powiatu i gmin nie zgadzają się na jednoczesne zamykanie kilku przejazdów kolejowych w czasie inwestycji kolejowej, która ma być realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe na odcinku Tychy - Goczałkowice-Zdrój. Wspólnym stanowiskiem w tej sprawie zakończył się Konwent Starosty, Burmistrza i Wójtów Gmin Powiatu Pszczyńskiego, który odbył się 18 października w Starostwie Powiatowym.
- Ta sprawa spędza nam sen z powiek. Nie jest możliwe zamknięcie w jednym czasie kilku przejazdów kolejowych od Piasku przez Pszczynę do Goczałkowic-Zdroju. Muszą zostać zorganizowane tymczasowe przejazdy przez tory, żeby nie odciąć mieszkańców od dojazdu do szkoły, pracy, lekarza i nie ograniczyć działalności przedsiębiorców - mówi Barbara Bandoła, starosta pszczyńska i dodaje, że samorządowcy nie są przeciwni inwestycji, która jest dla regionu ważna i potrzebna, ale nie można realizować jej bez uwzględnienia potrzeb lokalnej społeczności.
- Przez kilka ostatnich lat Powiat i Gmina przeprowadziły wiele rozmów z koleją na temat tej inwestycji, gdzie mieliśmy zapewnienia do prowadzenia inwestycji w sposób jak najmniej uciążliwy dla mieszkańców, bo z tego, że uciążliwości będą, wszyscy zdawaliśmy sobie sprawę. Występujemy w imieniu naszych mieszkańców, nie jesteśmy wrogiem tej inwestycji - mówił burmistrz Pszczyny, Dariusz Skrobol.
- Gros naszej młodzieży dojeżdża do Pszczyny do szkół i mieszkańców do pracy. Nie zostawimy Pszczyny i Starostwa samych z tym problemem - mówił Jan Słoninka, wójt Gminy Miedźna.
Wójt Kobióra Eugeniusz Lubański zaznaczył, że jego gmina znajdzie się w trudnej sytuacji. - Rozpoczęto przebudowę DW 928, roboty toczą się na różnych odcinkach, a my jesteśmy zasypywani planami organizacji ruchu. I na to nałoży się przebudowa linii kolejowej. W Kobiórze będzie to poważna sprawa, bo obejmie przebudowę mostu na Korzeńcu, mają być również prostowane dwa łuki kolejowe. Inwestycja skomplikuje dojazd młodzieży do szkół w Pszczynie, dlatego rozmawiamy o dodatkowym kursie komunikacji publicznej. Pytanie, co z jego finansowaniem - zaznacza włodarz Kobióra.
W dokumencie samorządowcy nie zgadzają się na jednoczesne zamykanie kilku przejazdów kolejowych.
"Wnosimy o urządzenie przejazdów tymczasowych w ciągach dróg gminnych i powiatowych w trakcie trwania inwestycji. Wnioskujemy, aby wykonawca uwzględnił w projektach czasowej organizacji ruchu zamknięcia sąsiadujących ze sobą przejazdów w Piasku na ul. Leśnej i ul. Dworcowej oraz na ul. Powstańców Śląskich i ul. Słonecznej naprzemiennie, tak aby zmniejszyć uciążliwość dla mieszkańców. Wnioskujemy, aby w projektach czasowej organizacji ruchu ograniczyć do minimum czas zamknięcia poszczególnych przejazdów (...). Bezwzględnie należy zapewnić przejścia dla pieszych na zamykanych przejazdach" - czytamy w podpisanym przez samorządowców stanowisku.
Podpisy pod dokumentem złożyli: starosta pszczyńska Barbara Bandoła, wójt Goczałkowic-Zdroju Gabriela Placha, burmistrz Pszczyny Dariusz Skrobol, wójt Kobióra Eugeniusz Lubański, wójt Gminy Miedźna Jan Słoninka, wójt Gminy Pawłowice Franciszek Dziendziel oraz wójt Gminy Suszec Marian Pawlas.
Stanowisko zostanie przesłane do inwestora, czyli spółki PKP PLK, Ministra Infrastruktury, wykonawcy inwestycji oraz parlamentarzystów z naszego regionu.
Stanowisko Konwentu Starosty, Burmistrza i Wójtów Gmin Powiatu Pszczyńskiego w sprawie planowanej organizacji ruchu w czasie przebudowy magistrali kolejowej E65 na odcinku Tychy-Goczałkowice-Zdrój
Konwent Starosty, Burmistrza i Wójtów Gmin Powiatu Pszczyńskiego wyraża głębokie zaniepokojenie planowaną organizacją ruchu na czas inwestycji kolejowej, która ma być realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe na odcinku Tychy - Goczałkowice-Zdrój.
Z przedstawionych wstępnych informacji wynika, że dojdzie do jednoczesnego czasowego zamknięcia kilku przejazdów kolejowych w gminach naszego powiatu oraz likwidacji przejazdu w ciągu ul. Hallera w Pszczynie. W efekcie mieszkańców powiatu pszczyńskiego czekać będzie duży chaos komunikacyjny oraz ogromne utrudnienia w ruchu samochodowym i pieszo-rowerowym.
Apelujemy, aby na czas prowadzonych prac przyjąć takie rozwiązania, które umożliwią mieszkańcom komunikację. Specyfika naszego powiatu jest taka, że duże problemy komunikacyjne i ciągłe korki powodowane są przede wszystkim bliskim położeniem linii kolejowej oraz Drogi Krajowej nr 1. Kierowcy zmuszeni są czekać przed przejazdami kolejowymi, by za chwilę zatrzymać się na skrzyżowaniu z sygnalizacją świetlną i odwrotnie. Zaznaczamy, że DK1 przejeżdża każdego dnia ok. 50 tys. pojazdów.
Przypominamy, że samorządy nie wyrażały zgody na likwidację przejazdu w ciągu ul. Hallera w Pszczynie. Przedstawiciele PKP PLK zapewniali, że nie dojdzie do zamknięcia ww. przejazdu, zanim nie zostanie wybudowany wiadukt pod torami w ciągu ul. Dworcowej i Męczenników Ośw.
Rozumiemy i popieramy konieczność przebudowy linii kolejowej, jednak tylko w taki sposób, że inwestycja nie spowoduje komunikacyjnego paraliżu na terenie naszych miejscowości. Nie zgadzamy się na jednoczesne zamykanie kilku przejazdów kolejowych. Wnosimy o urządzenie przejazdów tymczasowych w ciągach dróg gminnych i powiatowych w trakcie trwania inwestycji.
Wnioskujemy, aby wykonawca uwzględnił w projektach czasowej organizacji ruchu zamknięcia sąsiadujących ze sobą przejazdów w Piasku na ul. Leśnej i ul. Dworcowej oraz na ul. Powstańców Śląskich i ul. Słonecznej naprzemiennie, tak aby zmniejszyć uciążliwość dla mieszkańców.
Wnioskujemy, aby w projektach czasowej organizacji ruchu ograniczyć do minimum czas zamknięcia poszczególnych przejazdów. W przedłożonych projektach planowane okresy wprowadzenia czasowej organizacji ruchu są dłuższe niż przedstawiane podczas spotkań z przedstawicielami inwestora i wykonawcy. Bezwzględnie należy zapewnić przejścia dla pieszych na zamykanych przejazdach.
Należy wprowadzić takie rozwiązania, które zminimalizują utrudnienia w ruchu i zapewnią mieszkańcom powiatu swobodny ruch samochodowy, rowerowy oraz pieszy, a także pozwolą na funkcjonowanie komunikacji publicznej. Trzeba zachować możliwość przejazdu dla służb ratunkowych, dla osób z niepełnosprawnościami, dla rolników, którzy muszą dojechać do swoich pól, a także zapewnić dojazd do firm/przedsiębiorstw prowadzonych na tym terenie.
Oczekujemy, że harmonogram prowadzenia robót oraz organizacja ruchu na czas prowadzenia inwestycji będą realizowane w porozumieniu z samorządami, z uwzględnieniem potrzeb społeczności lokalnej.
Komentarze
Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu pless.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.
Modernizacja na szlaku PKP Kobiór - Pszczyna - Goczałkowice
Dzięki inwestycji wartej 960 milionów złotych, zmodernizowane zostaną perony na stacjach i przystankach kolejowych: Tychy Żwaków, Kobiór, Piasek i Goczałkowice. Powstanie wiadukt kolejowy w ciągu ul. Męczenników Oświęcimskich / Dworcowej w Pszczynie. Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach z tematu "Modernizacja na szlaku PKP Kobiór - Pszczyna - Goczałkowice" podaj