
Listy
- 25 lutego 2025
- wyświetleń: 15277
Przejazd na ulicy Bieruńskiej: szlabany są zamykane za wcześnie. Rzecznik PKP PLK wyjaśnia
Mieszkaniec poruszył sprawę zamykania szlabanów na przejeździe w ciągu ul. Bieruńskiej na długo przed przejazdem pociągu. PKP PLK wyjaśnia, że przepisy prowadzenia ruchu wymagają, aby czas zamknięcia rogatek przed pojawieniem się na przejeździe pociągu wynosił przynajmniej 2 minuty.

Piszę do Państwa w sprawie przejazdu kolejowego na ulicy Bieruńskiej. Proszę jednocześnie o interwencję w tej sprawie w PKP. Chciałbym się dowiedzieć dlaczego owy przejazd zamyka się 5 minut przed przejazdem pociągu? Mamy w Pszczynie od jakiegoś czasu duże korki, spowodowane remontami prowadzonymi przez PKP. Korki te mogły by być mniejsze gdyby przejazd na ulicy Bieruńskiej nie był zbyt wcześnie zamykany. Czy jest jakiś przepis, który nakazuje tak szybkie zamykanie szlabanów? Jeżdżę często tą drogą i sytuacja zawsze jest identyczna. Stanie tyle czasu przed przejazdem jest ani ekonomiczne, ani ekologiczne!
Czytelnik
Czytelnik
Poprosiliśmy PKP PLK o wyjaśnienie, dlaczego przejazd zamykany jest z taką rezerwą czasową. Poniżej odpowiedź:
Na przejeździe kolejowo-drogowym w Pszczynie przy ul. Bieruńskiej, zgodnie z przyjętą procedurą, rogatki zamykane są przez dróżnika najpóźniej jak to możliwe - przed przyjazdem pociągu i otwierają najwcześniej jak to możliwe - po przejechaniu składu. Na linii kolejowej, na której położony jest przejazd, pociągi mogą kursować z prędkością do 140 km/h. Przepisy prowadzenia ruchu wymagają, aby czas zamknięcia rogatek przed pojawieniem się na przejeździe pociągu wynosił przynajmniej 2 minuty.
Robimy wszystko, by czas oczekiwania samochodów przed zamkniętymi rogatkami był jak najkrótszy, przy zachowaniu zasad bezpieczeństwa. Może się zdarzyć, że na linii kolejowej znajduje się więcej niż jeden pociąg, wówczas rogatki mogą być zamknięte dłużej, bowiem pozostają zamknięte na czas przejazdu obu składów. Wszystko po to, aby zapewnić bezpieczeństwo kierowcom i podróżującym w pociągu. Są też sytuacje, w których przejechać musi kilka pociągów z różnych kierunków, aby można było ponownie otworzyć rogatki. Obecna sytuacja spowodowana pracami inwestycyjnymi, wymaga od dyżurnych ruchu i dróżników szczególnej ostrożności w trosce o bezpieczeństwo użytkowników przejazdów kolejowo-drogowych.
Każdy kierowca powinien pamiętać, że wjazd na skrzyżowanie drogi z torami jest możliwy tylko wtedy, gdy można z niego bezpiecznie zjechać. Niestety, według statystyk, 99% wypadków na przejazdach wynika ze złych decyzji podejmowanych przez kierowców. Podstawowe błędy prowadzące do tragedii to ignorowanie znaku stop, przejeżdżanie pod opadającymi rogatkami, omijanie zamkniętych półrogatek, a także wjazd na przejazd bez możliwości zjazdu.
Żółte naklejki PLK z dodatkowymi informacjami pozwalają na szybką reakcję, szczególnie wtedy, gdy na przejeździe znajdzie się unieruchomiony samochód. #ŻółtaNaklejkaPLK znajduje się na każdym przejeździe i ma trzy ważne numery. To indywidualny numer przejazdu, który precyzyjnie określa położenie, numer alarmowy 112, który należy wybrać, gdy zagrożone jest życie i zdrowie oraz numer do służb technicznych PLK, na który można zgłaszać nieprawidłowości i awarie na przejazdach, które nie zagrażają bezpośrednio życiu.
Katarzyna Głowacka
zespół prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Robimy wszystko, by czas oczekiwania samochodów przed zamkniętymi rogatkami był jak najkrótszy, przy zachowaniu zasad bezpieczeństwa. Może się zdarzyć, że na linii kolejowej znajduje się więcej niż jeden pociąg, wówczas rogatki mogą być zamknięte dłużej, bowiem pozostają zamknięte na czas przejazdu obu składów. Wszystko po to, aby zapewnić bezpieczeństwo kierowcom i podróżującym w pociągu. Są też sytuacje, w których przejechać musi kilka pociągów z różnych kierunków, aby można było ponownie otworzyć rogatki. Obecna sytuacja spowodowana pracami inwestycyjnymi, wymaga od dyżurnych ruchu i dróżników szczególnej ostrożności w trosce o bezpieczeństwo użytkowników przejazdów kolejowo-drogowych.
Każdy kierowca powinien pamiętać, że wjazd na skrzyżowanie drogi z torami jest możliwy tylko wtedy, gdy można z niego bezpiecznie zjechać. Niestety, według statystyk, 99% wypadków na przejazdach wynika ze złych decyzji podejmowanych przez kierowców. Podstawowe błędy prowadzące do tragedii to ignorowanie znaku stop, przejeżdżanie pod opadającymi rogatkami, omijanie zamkniętych półrogatek, a także wjazd na przejazd bez możliwości zjazdu.
Żółte naklejki PLK z dodatkowymi informacjami pozwalają na szybką reakcję, szczególnie wtedy, gdy na przejeździe znajdzie się unieruchomiony samochód. #ŻółtaNaklejkaPLK znajduje się na każdym przejeździe i ma trzy ważne numery. To indywidualny numer przejazdu, który precyzyjnie określa położenie, numer alarmowy 112, który należy wybrać, gdy zagrożone jest życie i zdrowie oraz numer do służb technicznych PLK, na który można zgłaszać nieprawidłowości i awarie na przejazdach, które nie zagrażają bezpośrednio życiu.
Katarzyna Głowacka
zespół prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Modernizacja na szlaku PKP Kobiór - Pszczyna - Goczałkowice
Dzięki inwestycji wartej 960 milionów złotych, zmodernizowane zostaną perony na stacjach i przystankach kolejowych: Tychy Żwaków, Kobiór, Piasek i Goczałkowice. Powstanie wiadukt kolejowy w ciągu ul. Męczenników Oświęcimskich / Dworcowej w Pszczynie. Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach z tematu "Modernizacja na szlaku PKP Kobiór - Pszczyna - Goczałkowice" podaj

Gorący tematPrace na ul. Męczenników Oświęcimskich w Pszczynie - ruch wahadłowy

Apel o stosowanie się do tymczasowej organizacji ruchu na przejeździe kolejowym w Piasku

[FOTO] Budują nowy wiadukt kolejowy w sąsiedztwie przystanku Goczałkowice. Postęp prac

List czytelnikaPrzejazd na ulicy Bieruńskiej: szlabany są zamykane za wcześnie. Rzecznik PKP PLK wyjaśnia

Gorący tematDziała tymczasowe przejście przez torowisko wyposażone w sygnalizację świetlną i rogatki

[WIDEO] Kierowcy zapominają o nowej organizacji ruchu za torami kolejowymi
Komentarze
Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu pless.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.