Wiadomości
- 20 listopada 2014
- wyświetleń: 3869
Kadra PZS2 po nowe doświadczenia
W dniach od 15 do 22 listopada grupa nauczycieli PZS nr 2 w Pszczynie uczestniczy w projekcie programu Erasmus+ Akcja kluczowa Mobilność Edukacyjna - Mobilność osób uczących się i pracowników - "Job shadowing - sposobem podnoszenia kompetencji zawodowych współczesnego nauczyciela".
Projekt realizujemy w Portugalii, zdobywamy wiedzę o metodach nauczania, innowacjach dydaktycznych, sposobie funkcjonowania systemu edukacji. Celem tych działań jest wprowadzenie modyfikacji w naszej szkole, które udoskonalą pracę z uczniem.
Każdego dnia odwiedzamy placówki dydaktyczne, np. szkoły zawodowe - Rocha Peixoto w Pavoa do Varzim oraz Zendensino w Esposende. W czasie wizyt obserwujemy zajęcia z przedmiotów ogólnokształcących oraz zajęcia praktyczne. Poznajemy bazę dydaktyczną oraz zasady finansowania i strukturę organizacyjną placówek, zasady rekrutacji, system oceniania i motywowania uczniów, zasady przeprowadzania egzaminów zawodowych. Szkoły, choć reprezentują różne środowiska młodzieży, mają zdecydowanie bardziej rozwinięty system informatyczny i lepsze wyposażenie pracowni zarówno dla uczniów jak i nauczycieli.
Naszą uwagę zwróciły m.in. innowacyjne rozwiązania informatyczne usprawniające organizację pracy szkoły w zakresie bezpieczeństwa, identyfikacji uczniów, a także system tzw. "e-kiosków" pozwalających dokonać zakupów na terenie szkoły bez użycia gotówki.
To, co nas zaskoczyło, to możliwość prowadzenia działalności zarobkowej szkół i przeznaczenia wszystkich uzyskanych środków na potrzeby szkoły i uczniów, co stanowi około 25 % budżetu rocznego. Zgodnie stwierdziliśmy, że takie rozwiązania byłyby dużą szansą poprawy sytuacji finansowej polskich szkół!
Jednym z punktów naszej wizyty są spotkania w instytucjach publicznych i kulturalnych. Byliśmy w Urzędzie Miasta Esposende, gdzie spotkaliśmy się z wiceprezydentem i radną do spraw edukacji i kultury. Poznaliśmy strukturę organizacyjną systemu edukacji w Portugalii i działania na rzecz zatrudnienia absolwentów. Naszymi spostrzeżeniami podzielimy się z przedstawicielami Starostwa Powiatowego. Wizyty w Muzeum Miejskim, Muzeum Morskim, Bibliotece Miejskiej uświadomiły nam znaczącą rolę tych instytucji w promowaniu lokalnej historii, tradycji, kultury.
Mieliśmy okazję odwiedzić miejsca szkolnych praktyk międzynarodowych, poznać formy odbywania stażów absolwenckich i pozyskiwania miejsc praktyk.
Przed nami jeszcze wiele zadań do zrealizowania, m.in. spotkania w szkołach wyższych i ośrodku rządowym ACICE, który realizuje program dla absolwentów "Pierwsza Praca" w ramach aktywnych form walki z bezrobociem.
Mamy nadzieję, że nasze doświadczenie zdobyte w trakcie realizacji projektu przyczyni się do podniesienia efektywności pracy naszej szkoły.
Fotorelację z projektu można znaleźć na Facebooku.
Każdego dnia odwiedzamy placówki dydaktyczne, np. szkoły zawodowe - Rocha Peixoto w Pavoa do Varzim oraz Zendensino w Esposende. W czasie wizyt obserwujemy zajęcia z przedmiotów ogólnokształcących oraz zajęcia praktyczne. Poznajemy bazę dydaktyczną oraz zasady finansowania i strukturę organizacyjną placówek, zasady rekrutacji, system oceniania i motywowania uczniów, zasady przeprowadzania egzaminów zawodowych. Szkoły, choć reprezentują różne środowiska młodzieży, mają zdecydowanie bardziej rozwinięty system informatyczny i lepsze wyposażenie pracowni zarówno dla uczniów jak i nauczycieli.
Naszą uwagę zwróciły m.in. innowacyjne rozwiązania informatyczne usprawniające organizację pracy szkoły w zakresie bezpieczeństwa, identyfikacji uczniów, a także system tzw. "e-kiosków" pozwalających dokonać zakupów na terenie szkoły bez użycia gotówki.
To, co nas zaskoczyło, to możliwość prowadzenia działalności zarobkowej szkół i przeznaczenia wszystkich uzyskanych środków na potrzeby szkoły i uczniów, co stanowi około 25 % budżetu rocznego. Zgodnie stwierdziliśmy, że takie rozwiązania byłyby dużą szansą poprawy sytuacji finansowej polskich szkół!
Jednym z punktów naszej wizyty są spotkania w instytucjach publicznych i kulturalnych. Byliśmy w Urzędzie Miasta Esposende, gdzie spotkaliśmy się z wiceprezydentem i radną do spraw edukacji i kultury. Poznaliśmy strukturę organizacyjną systemu edukacji w Portugalii i działania na rzecz zatrudnienia absolwentów. Naszymi spostrzeżeniami podzielimy się z przedstawicielami Starostwa Powiatowego. Wizyty w Muzeum Miejskim, Muzeum Morskim, Bibliotece Miejskiej uświadomiły nam znaczącą rolę tych instytucji w promowaniu lokalnej historii, tradycji, kultury.
Mieliśmy okazję odwiedzić miejsca szkolnych praktyk międzynarodowych, poznać formy odbywania stażów absolwenckich i pozyskiwania miejsc praktyk.
Przed nami jeszcze wiele zadań do zrealizowania, m.in. spotkania w szkołach wyższych i ośrodku rządowym ACICE, który realizuje program dla absolwentów "Pierwsza Praca" w ramach aktywnych form walki z bezrobociem.
Mamy nadzieję, że nasze doświadczenie zdobyte w trakcie realizacji projektu przyczyni się do podniesienia efektywności pracy naszej szkoły.
Fotorelację z projektu można znaleźć na Facebooku.
Komentarze
Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu pless.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.
PZS nr 2
Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach z tematu "PZS nr 2" podaj