Wiadomości
- 28 kwietnia 2020
- wyświetleń: 12292
S1: wyłoniono wykonawcę odcinka biegnącego przez powiat pszczyński
Dobiegła końca procedura przetargowa na budowę S1 od węzła Oświęcim (z węzłem) do Dankowic. Po przedstawieniu przez wykonawców i zatwierdzeniu gwarancji należytego wykonania robót będzie możliwe podpisanie umowy. Jako najkorzystniejszą, z dziewięciu złożonych, wybrano ofertę konsorcjum firm: PORR oraz Mota-Engil Central Europe.
Wykonawcy zbudują m.in. dwujezdniową drogę ekspresową po dwa pasy ruchu z rezerwą pod trzeci pas (w pasie dzielącym), 3 węzły drogowe (Oświęcim, Wola, Brzeszcze), a także drogi towarzyszące i obsługujące tereny przyległe. "Ekspresówka" zostanie wyposażona w Miejsca Obsługi Podróżnych, urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, ochrony środowiska oraz systemy odwodnienia i oświetlenia trasy.
Konsorcjum firm: PORR oraz Mota-Engil Central Europe wyceniło wartość zadania na kwotę 989 751 443,10 zł. GDDKiA zamierzała przeznaczyć na sfinansowanie tego zamówienia 1 030 448 818 zł.
To rozstrzygnięcie zamówienia na jeden z trzech odcinków realizacyjnych S1, na które GDDKiA ogłosiła postępowania przetargowe. W pozostałych dwóch przetargach trwa badanie i ocena dokumentów składanych przez wykonawców. Przewiduje się, że do wyboru najkorzystniejszej oferty może dojść w maju. Wszystkie odcinki realizowane będę w formule "Projektuj i buduj".
Ponadto realizowany jest jeszcze jeden odcinek drogi krajowej nr 1 o długości nieco ponad 9 km, który stanowi obwodnicę Oświęcimia. Jest obecnie na etapie postępowania przetargowego.
Odcinek I: węzeł Kosztowy II (z węzłem) - węzeł OświęGDDKiA cim (bez węzła), w zakres którego wchodzą:
Odcinek II: węzeł Oświęcim (z węzłem) - Dankowice, w zakres którego wchodzą:
Odcinek III: Dankowice - węzeł Suchy Potok (z węzłem), w zakres którego wchodzą:
- Budowa S1 od Bieska-Białej do Mysłowic to kolejny odcinek, po tzw. obejściu Węgierskiej Górki, dzięki któremu trasa S1 będzie bezpieczną i wygodną drogą oraz ekspresowym połączeniem od granicy państwa w Zwardoniu aż do lotniska w Pyrzowicach i autostrady A1. Jej realizacja jest niezaprzeczalną szansą na rozwój, w szczególności dla mieszkańców Podbeskidzia, Małopolski i Śląska - informuje GDDKiA.
To najdłuższy z planowanych do budowy lub przebudowy odcinków drogi S1. Trwa już budowa drugiej jezdni tej trasy od Pyrzowic do Podwarpia. Dla tzw. obejścia Węgierskiej Górki została już podpisana umowa na realizację, a w najbliższych planach jest przebudowa istniejącego odcinka drogi krajowej nr 1 od Podwarpia do Dąbrowy Górniczej. Docelowo droga S1 będzie mieć długość 135 km.
Droga ekspresowa S1 na odcinku od węzła Kosztowy II w Mysłowicach do węzła Suchy Potok w Bielsku-Białej przebiegać będzie po nowym śladzie. Projekt przyczyni się do przyspieszenia rozwoju regionu woj. śląskiego poprzez poprawę warunków wzrostu gospodarczego i zatrudnienia. Co jednak najistotniejsze przyczyni się do wzrostu bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz wpłynie na poprawę jakości podróżowania.
- Nowa droga pozwoli również na przejęcie znacznej części ruchu obciążającego obecnie drogi północ - południe, usprawni komunikację z aglomeracją śląską oraz przejazd tranzytowy przez ten region. Ponadto z ruchu tranzytowego odciążone zostaną miejscowości zlokalizowane wzdłuż drogi krajowej nr 1 na odcinku między Tychami a Bielskiem-Białą (Pszczyna, Goczałkowice i Czechowice-Dziedzice - przyp. red.), przez które, z powodu licznych skrzyżowań, ruch jest obecnie znacznie utrudniony - czytamy na stronie GDDKiA.
Konsorcjum firm: PORR oraz Mota-Engil Central Europe wyceniło wartość zadania na kwotę 989 751 443,10 zł. GDDKiA zamierzała przeznaczyć na sfinansowanie tego zamówienia 1 030 448 818 zł.
Trzy odcinki S1 i obwodnica Oświęcimia
To rozstrzygnięcie zamówienia na jeden z trzech odcinków realizacyjnych S1, na które GDDKiA ogłosiła postępowania przetargowe. W pozostałych dwóch przetargach trwa badanie i ocena dokumentów składanych przez wykonawców. Przewiduje się, że do wyboru najkorzystniejszej oferty może dojść w maju. Wszystkie odcinki realizowane będę w formule "Projektuj i buduj".
Ponadto realizowany jest jeszcze jeden odcinek drogi krajowej nr 1 o długości nieco ponad 9 km, który stanowi obwodnicę Oświęcimia. Jest obecnie na etapie postępowania przetargowego.
Odcinki realizacyjne dla S1 od Mysłowic do Bielska-Białej
Odcinek I: węzeł Kosztowy II (z węzłem) - węzeł OświęGDDKiA cim (bez węzła), w zakres którego wchodzą:
- droga ekspresowa o długości 12,865 km
- obwodnica Bierunia o długości 2,1 km
- trzy węzły drogowe: Kosztowy II, Lędziny, Bieruń
- jedna para Miejsc Obsługi Podróżnych o funkcji wypoczynkowo-usługowej: Lędziny Wschód (klasa II) oraz Lędziny Zachód (klasa III)
Odcinek II: węzeł Oświęcim (z węzłem) - Dankowice, w zakres którego wchodzą:
- droga ekspresowa o długości 15,165 km
- trzy węzły drogowe: Oświęcim, Wola, Brzeszcze
Odcinek III: Dankowice - węzeł Suchy Potok (z węzłem), w zakres którego wchodzą:
- droga ekspresowa o długości 12,02 km
- dwa węzły drogowe: Stara Wieś, Suchy Potok
- jedna para Miejsc Obsługi Podróżnych o funkcji wypoczynkowo-usługowej: Dankowice Zachód (klasa II) oraz Dankowice Wschód (klasa III)
- jeden obwód utrzymania drogi
Ekspresowe połączenie na Śląsku
- Budowa S1 od Bieska-Białej do Mysłowic to kolejny odcinek, po tzw. obejściu Węgierskiej Górki, dzięki któremu trasa S1 będzie bezpieczną i wygodną drogą oraz ekspresowym połączeniem od granicy państwa w Zwardoniu aż do lotniska w Pyrzowicach i autostrady A1. Jej realizacja jest niezaprzeczalną szansą na rozwój, w szczególności dla mieszkańców Podbeskidzia, Małopolski i Śląska - informuje GDDKiA.
To najdłuższy z planowanych do budowy lub przebudowy odcinków drogi S1. Trwa już budowa drugiej jezdni tej trasy od Pyrzowic do Podwarpia. Dla tzw. obejścia Węgierskiej Górki została już podpisana umowa na realizację, a w najbliższych planach jest przebudowa istniejącego odcinka drogi krajowej nr 1 od Podwarpia do Dąbrowy Górniczej. Docelowo droga S1 będzie mieć długość 135 km.
S1 po nowym śladzie
Droga ekspresowa S1 na odcinku od węzła Kosztowy II w Mysłowicach do węzła Suchy Potok w Bielsku-Białej przebiegać będzie po nowym śladzie. Projekt przyczyni się do przyspieszenia rozwoju regionu woj. śląskiego poprzez poprawę warunków wzrostu gospodarczego i zatrudnienia. Co jednak najistotniejsze przyczyni się do wzrostu bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz wpłynie na poprawę jakości podróżowania.
- Nowa droga pozwoli również na przejęcie znacznej części ruchu obciążającego obecnie drogi północ - południe, usprawni komunikację z aglomeracją śląską oraz przejazd tranzytowy przez ten region. Ponadto z ruchu tranzytowego odciążone zostaną miejscowości zlokalizowane wzdłuż drogi krajowej nr 1 na odcinku między Tychami a Bielskiem-Białą (Pszczyna, Goczałkowice i Czechowice-Dziedzice - przyp. red.), przez które, z powodu licznych skrzyżowań, ruch jest obecnie znacznie utrudniony - czytamy na stronie GDDKiA.
Komentarze
Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu pless.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.
Droga S1
Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach z tematu "Droga S1" podaj