
Wiadomości
- 20 czerwca 2020
- wyświetleń: 6554
Kamil Glik twarzą kampanii "Stop hejtowi! Nie oczerniaj górnika"
Ruszyła kampania Jastrzębskiej Spółki Węglowej i Fundacji JSW pod hasłem "Stop hejtowi! Nie oczerniaj górnika!", przeciwko dyskryminacji osób związanych z górnictwem i mieszkańców Śląska. Ambasadorem kampanii jest znany piłkarz - jastrzębianin Kamil Glik. Do akcji przyłączyli się także inni ludzie ze świata sportu, telewizji i muzyki, m.in. Justyna Święty-Ersetic, mistrzyni Europy w biegu na 400 m, członkowie Kabaretu Młodych Panów i Łowcy. B, czy trio Frele.
Jastrzębska Spółka Węglowa, za pośrednictwem Fundacji JSW, w trosce o swoich pracowników, ich rodziny i lokalną społeczność postanowiła ruszyć z kampanią "Stop hejtowi! Nie oczerniaj górnika", której głównym zadaniem będzie zmiana postaw społeczeństwa wobec mieszkańców Górnego Śląska, a w szczególności górników.
Do akcji przyłączyli się ludzie ze świata sportu, telewizji i muzyki, którzy są związani z regionem i środowiskiem górniczym, w tym m.in. Justyna Święty-Ersetic, mistrzyni Europy w biegu na 400 m, członkowie kabaretów Kabaret Młodych Panów i Łowcy.B, trio muzyczne Frele. Twarzą kampanii jest reprezentant Polski w piłce nożnej i rodowity jastrzębianin, Kamil Glik. Co warte podkreślenia, żadna z tych osób nie bierze wynagrodzenia za udział w akcji.
Kampania jest odpowiedzią na negatywne emocje, które pojawiły się podczas pandemii koronawirusa i są wynikiem różnych czynników, m.in. obaw o zdrowie najbliższych. Naturalnym mechanizmem obronnym społeczeństwa w takich chwilach jest poszukiwanie kozła ofiarnego, którego będzie można obarczyć odpowiedzialnością za zaistniałą sytuację. Pretekstem do wyznaczenia tej roli mieszkańcom województwa śląskiego, a w szczególności ludziom związanym z górnictwem, stała się zwiększona liczba przeprowadzonych testów na koronawirusa na Śląsku i w śląskich kopalniach. Negatywne emocje znalazły ujście głównie w internecie, gdzie użytkownicy, zachęceni możliwością zachowania anonimowości, szkalują górników, ich bliskich oraz mieszkańców całego regionu. Niestety, hejt wyszedł poza internet, a przypadki dyskryminacji i agresji zagościły na ulicach polskich miast.
Mimo apelu różnych śląskich instytucji i organizacji oraz śląskich mediów, hejt nie ustaje. - Wierzymy, że nasza kampania przywróci prawdziwy, pozytywny wizerunek Śląska, górników i branży wydobywczej - mówi Włodzimierz Hereźniak, prezes zarządu Jastrzebskiej Spółki Węglowej.
Główny problem w zatrzymaniu fali nienawiści tkwi w braku zrozumienia przez społeczeństwo charakteru pracy górników. - Stanęliśmy w obronie naszych pracowników i ich rodzin. To oni stanowią o wartości spółki, dlatego naszym zadaniem jest zapewnienie im bezpiecznego i stabilnego miejsca pracy oraz życia - mówi Artur Dyczko, prezes Fundacji JSW oraz wiceprezes i szef Sztabu Kryzysowego JSW SA. - Kampania wynika również z poczucia jedności i bliskości z lokalną społecznością, jest próbą podjęcia walki z pogłębiającymi się antagonizmami i dyskryminacją wobec mieszkańców regionu, w którym pracujemy i żyjemy - podkreśla Dyczko.
Strona internetowa akcji: http://www.nieoczerniaj.plundefined
Zobacz także

Spotkanie dot. planowanej eksploatacji węgla przez JSW w rejonie sołectwa Krzyżowice

[WIDEO] Życie na szkodach górniczych. Problem mieszkańców Kolonii Brzozowej w Goczałkowicach

Postępowanie sanacyjne w kopalni Silesia. O to pytali mieszkańcy na spotkaniu

Rozmawiali o szkodach górniczych na terenie Krzyżowic. Realizowane są naprawy i inwestycje

[ZDJĘCIA] Spotkania z mieszkańcami o nieodpłatnej pomocy prawnej

Pszczyna pokazuje, jak się to robi. Wizyta studyjna w starostwie
Komentarze
Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu pless.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.