Wiadomości

  • 31 lipca 2022
  • wyświetleń: 592

Druk wielkoformatowy - co warto wiedzieć?

Materiał partnera:

Druk wielkoformatowy świetnie sprawdza się w reklamach, a co za tym idzie, jego wykorzystanie w marketingu jest bardzo powszechne. Niemal w każdej miejscowości można spotkać banery czy plakaty, które zwiastują nadchodzące wydarzenie kulturalne lub reklamują punkt usługowy. Czym dokładnie jest druk wielkoformatowy i gdzie można zamówić takie projekty?

Silesia


Co to jest druk wielkoformatowy?



Druk wielkoformatowy ma dwie charakterystyczne cechy. Pierwsza z nich ujęta jest już w nazwie i oznacza, że takie wydruki mogą mieć naprawdę ogromne rozmiary. Wielkoformatowych plakatów czy banerów nie da się wydrukować na zwykłej, domowej drukarce. Są zbyt obszerne, a dodatkowo potrzebują odpowiednio zaawansowanych sprzętów oraz technologii.

Drugą cechą takiego druku jest to, że wykorzystuje się do niego nietypowe materiały. Nie jest to bowiem jedynie druk na kartkach, ale także na grubym materiale do banerów czy płytach pleksi. Ponadto stosuje się do tego specjalne tusze, które nie ulegają rozmazaniu ani zniszczeniu, nawet podczas wymagających warunków pogodowych. Do popularnych technik można zaliczyć druk UV oraz atramenty solwentowe.

Druk UV polega na używaniu tuszów z polimerami i utrwalaniu ich przy pomocy lamp LED. Barwy takiego wydruku są bardzo intensywne, a całość utrzymuje się w dobrym stanie nawet przez lata. Atramenty solwentowe to natomiast wysoce trwałe preparaty, do których produkcji używa się rozpuszczalników organicznych.

Gdzie można skorzystać z usługi druku wielkoformatowego?



Jeśli chodzi druk wielkoformatowy w Krakowie czy innych dużych miastach, łatwo jest znaleźć drukarnie z odpowiednim sprzętem do tego typu wydruków. Miejsca takie funkcjonują także w znacznie mniejszych miejscowościach. Jeśli ktoś mieszka daleko od największych polskich miast, wcale nie musi rezygnować ze swoich projektów.

Drukarnie, które wykonują usługę druku wielkoformatowego, oferują także usługi dodatkowe, takie jak np. zabezpieczenie druków poprzez ich laminację czy precyzyjne docinanie materiałów. Dzięki maszynom do cięcia można zamawiać plakaty czy reklamy w nietypowych kształtach. Baner nie zawsze musi być prostokątny. Można go dopasować do własnych upodobań czy specyfiki reklamowanej firmy. Dla przykładu zakłady wulkanizacyjne można reklamować poprzez banery w kształcie opon, a salony kosmetyczne przy pomocy plakatów w formie lakieru do paznokci lub palety do makijażu.