![[FOTO] Łąka: poważny wypadek. Dwie osoby zakleszczone, śmigłowiec LPR w akcji](https://img.pless.pl/ib/d16638211dbad7d881db10885d147d2f/12/2025/04/wypadek_w_lace_4_04_2025_26fb.jpg)
Wiadomości
- 5 grudnia 2022
- wyświetleń: 998
Chcesz kupić opinie Google? 5 narzędzi, które zbierają opinie legalnie
Materiał partnera:
Jeśli prowadzisz firmę, to doskonale zdajesz sobie sprawę z siły opinii swoich klientów. Świadcząc jakościowe usługi lub sprzedając dobre produkty, pewnie nieraz zdarzyło ci się słyszeć: "Przychodzę, bo polecił mi waszą firmę znajomy".

Opisany scenariusz działa na zasadzie społecznego dowodu słuszności. W ostatnich latach klienci coraz bardziej tracą zaufanie do komunikatów marketingowych i reklam, dlatego bazują na opiniach i recenzjach innych - znajomych oraz użytkoników sieci.
Pozytywne opinie na temat konkretnego biznesu są najsilniejszym - najtańszym i najskuteczniejszym - narzędziem sprzedażowym. Dlatego też przedsiębiorcy korzystają z aplikacji pomagających im zbierać opinie w internecie od swoich klientów, a następnie chwalić się nimi na stronie wzmacniając sprzedaż.
Warto też dodać, że niektórzy wolą kupować opinie, ponieważ jakość ich usług lub produktów niestety nie dorównuje rynkowym standardom. Wkrótce jednak zmieni to dyrektywa Omnibus, która pozwoli na nakładanie kary w wysokości nawet 10% przychodów takich firmy.
Rating Captain
Aplikacja Rating Captain oferuje darmowy okres próbny, 30-dniową gwarancję zwrotu kosztów oraz darmową pomoc przy integracji.
Narzędzie zbiera opinie klientów do wizytówki Google My Business (aktywnie podnosi gwiazdki i ilość opinii w profilu firmowym) i wyświetla je na stronie nowym klientom wzmacniając sprzedaż.
Rating Captain monitoruje także opinie o firmie w internecie i integruje się z wieloma platformami e-commerce, takimi jak: Shopify, PrestaShop czy Shoper itd.
Aplikacja dostarcza ponadto praktycznych informacji biznesowych, dzięki temu, że wspierana jest przez algorytmy sztucznej inteligencji. Algorytmy te pomagają przedsiębiorcom wskazywać elementy obsługi, które wymagają poprawy, korzystając z analizy wszystkich dostępnych recenzji klientów.
Recenzje pozyskiwane są za pomocą e-maili, SMSów, Pop-upów i kodów QR w fizycznych sklepach lub placówkach. Przykładowo klienci po zachęcie sprzedawcy i zeskanowaniu kodu QR mogą wystawić opinię na miejscu.
Rating Captain daje także możliwość badania satysfakcji klientów za pomocą ankiety NPS (Net Promoter Score).
AKTUALIZACJA: Niedawno Rating Captain udostępnił klientom pakiet Local SEO, w którym pozycjonuje także ich wizytówki firmowe Google My Business i gwarantuje znalezienie się na szczycie wyszukiwań Map Google.
Trusted Shops
Mocną stroną aplikacji Trusted Shops, z okresem obowiązywania umowy minimum 12 miesięcy, jest wyświetlanie oznaki kupujących oraz udostępnianie klientom kreatora postów, dzięki któremu mogą wyświetlać najlepsze opinie w mediach społecznościowych.
Nie wiemy jednak jak długo funkcja ta będzie dostępna, ponieważ - zgodnie z wchodzącą dyrektywą Omnibus - zabrania się wyświetlania na stronach internetowych tylko najlepszych, wskazanych przez zarządzającego serwisem, opinii, bez podkreślenia tego w oficjalnym przekazie.
Aplikacja daje dostęp do wyświetlania opinii o produktach i zbierania opinii w ramach swojej platformy i Google. Pozwala na wygenerowanie na stronie znaku jakości z Ochroną Kupującego.
Trusted Shops udostępnia klientom Menadżer Wizerunku i personalne doradztwo. Jeśli chodzi o znak Ochrony Kupującego, Trusted Shops sprawdza najpierw, czy firma jest nazwana w przejrzysty sposób, informuje kupujących o sposobie przetwarzania danych, wskazuje przewidywany czas dostawy.
Ponadto klienci sklepu muszą być poinformowani o prawie do odstąpienia od umowy, a sam proces składania zamówienia musi być zrozumiały dla każdego. Trusted Shops dba, aby wskaźniki jakości dotyczące oceny klientów, zwrotów i reakcji były na bieżąco aktualizowane i odpowiadały ustalonym standardom.
Zaufane
Zaufane pozwala na budowanie marki za pomocą gwiazdek w reklamach płatnych Google Ads (PLA, Search). Niestety nie ma możliwości sprawdzenia cennika, ponieważ prawdopodobnie ceny są dostosowane do wielkości przedsiębiorstwa.
Na stronie przeczytamy, że "System Zaufane.pl automatycznie pobiera dane zamówień, na bazie których przygotowuje ankiety i maile oraz wysyła je do Twoich klientów." Dzięki temu Zaufane podnosi gwiazdki w wizytówce Google Moja Firma.
Głównym celem narzędzia do opinii Zaufane jest wsparcie klientów i zarządzanie ich reputacją w internecie. Aplikacja chroni wizerunek firmy będąc na bieżąco z panującymi na rynku trendami i potrzebami w marketingu.
"Tak jak innymi procesami marketingowymi, pozyskiwaniem opinii i ocen również należy zarządzać i monitorować, aby przynosiły korzyści i służyły budowie świetnej marki" - przeczytamy na Zaufane.pl, dlatego też celem tego narzędzia do opinii jest ochrona klientów przed nieuczciwymi opiniami i ocenami.
Getreview
Getreview poza modułem z opiniami pozwala na zamieszczenie na swojej stronie segmentu z pytaniami klientów, w którym użytkownicy mogą pytać o produkty innych użytkowników, co pozwala na zwiększenie zaangażowania klientów.
Getreview podaje: "Po włączeniu modułu pytań klientów - Q&A możesz zostawić zadawanie pytań klientom, jak i dodać je samodzielnie na podstawie własnego doświadczenia. Podobnie z odpowiedziami — możesz je dodawać zaraz po otrzymaniu pytania lub poczekać aż udzieli ich inny klient."
Jest to więc moduł z pytaniami i odpowiedziami zarówno klientów, jak i sklepu. Ponadto Getreview dba, aby strona była ciągle odświeżana i aktualizowana dla robotów wyszukiwarek. Oznacza to, że może ona znaleźć się wyżej w wynikach Google.
GetReview umożliwia także zorganizowanie konkursu opinii. To sklep ustala jego reguły i decyduje, kto wygra. Konkurs ma być sposobem, na zmotywowanie niechętnych klientów do wystawienia opinii, czy przesyłania zdjęć.
TrustMate
Narzędzie do opinii TrustMate udostępnia swoim klientom w panelu aż 9 odznak, które mogą być wyświetlane w profilu firmy: Gwiazda, Wzór, Przyjazny, Popularny, Pomocny, Zaufany, Transparentny, Trendy oraz Klienci nas kochają. To specjalne wyróżnienie ma pomagać w spełnieniu wymagań związanych z jakością zakupów.
Dodatkowo aplikacja pozwala na tłumaczenie opinii na inne rynki za pomocą translatora, co ma zapewnić solidny start na nowym rynku. TrustMate jest dostępny na 20 rynkach.
"Każda wersja językowa posiada przygotowany słownik podpowiedzi, który pozwoli klientom budować opinie mające ponad 200 znaków" - podaje na stronie TrustMate.
Ponadto jeśli posiadamy sklep za granicą, TrustMate tłumaczy automatycznie opinie na właściwy język i wyświetla je dla właściwej filii. Za pomocą widgetów narzędzie do opinii pozwala na pokazanie już zebranych opinii z wizytówki Google i Facebook na stronie dzięki integracji.