Wiadomości

  • 16 maja 2023
  • wyświetleń: 806

5 programów lojalnościowych dla firm, którymi warto się inspirować

Materiał partnera:

Wzrost sprzedaży, satysfakcja i zadowolenie klienta, pozytywny wizerunek firmy i przewaga nad konkurencją - to tylko niektóre korzyści wynikające z wdrożenia programu lojalnościowego dla firm. W relacjach biznesowych bardzo ważne są lojalność i zaufanie, na których buduje się trwałe relacje i długofalowe współprace. Jak zapewnić sobie powodzenie programu lojalnościowego B2B? Oto przykłady przemyślanych strategii i skutecznych działań marketingowych, które okazały się ogromnym wsparciem sprzedażowym i wizerunkowym dla firm.

5 programów lojalnościowych dla firm, którymi warto się inspirować


Program lojalnościowy B2B "LOT Dla Firm"



W programie lojalnościowym dla firm "LOT Dla Firm" każda wydana złotówka to 1 punkt. Zebrane punkty są wymieniane na konkretne benefity. Przedsiębiorca może je przeznaczyć na zakup kolejnego biletu, dodatkowy bagaż, rezerwację pokoju hotelowego lub weekendowy wyjazd, również prywatny. Głównym celem programu lojalnościowego B2B jest wzrost satysfakcji i zadowolenia klienta. Dzięki "LOT Dla Firm" przedsiębiorstwa uczestniczące w programie mogą nie tylko zapewnić swoim pracownikom lepsze warunki podczas lotu, ale również mają gwarancję częściowego zwrotu wydatków w postaci dodatkowych przywilejów. Przykładowo możliwość wymiany punktów na zakup kolejnego lotu minimalizuje koszty kolejnej podróży służbowej.

Program lojalnościowy dla firm od mBank



mBank swoim klientom biznesowym proponuje specjalną kartę kredytową z programem lotniczym Miles & More. Uczestnicy mogą skorzystać z wielu przywilejów i benefitów, np. mPlatformy walutowej, która pozwala na realizację szybkich transakcji walutowych. Ponadto mają łatwy dostęp do dodatkowych środków, które firmom mogą się przydać m.in. w trudnych okresach dla utrzymania płynności finansowej lub też w fazie rozwoju na zakup nowego sprzętu do biura, szkolenia pracowników czy promocję oferty i produktów. Uczestnicy programu lojalnościowego B2B mogą skorzystać z większości tych udogodnień online, bez konieczności osobistej wizyty w placówce banku.

Program lojalnościowy dla firm sieci hoteli Accor



Sieć hoteli Accor uruchomiła program lojalnościowy B2B Le Club Accorhotels, w ramach którego klienci zbierają punkty za wydane pieniądze. Są one wymienne na dodatkowe udogodnienia, w tym podwyższenie standardu pokoju, wcześniejsze i późniejsze zameldowania. Co więcej, firmy mogą wykorzystać swoje punkty w dowolnym hotelu sieci Accor, w wybranym przez siebie miejscu na świecie. Nie ma również ograniczenia czasowego, a więc nie ma konieczności odbioru nagrody natychmiast po jej przyznaniu.

Program lojalnościowy B2B od Volkswagen



Program lojalnościowy dla firm jest skierowany do przedsiębiorców posiadających samochody użytkowe Volkswagen. Uczestnicy programu Service Pro mają dostęp do preferencyjnych cen na części i usługi, a także do autoryzowanych stacji obsługi. Jeśli chodzi o wysokość rabatu, to jest on uzależniony od wieku samochodu, np. 10% dla aut 5-6-letnich i 15% dla aut 6-8-letnich. Takie programy lojalnościowe dla firm pozwalają skutecznie obniżyć koszty utrzymania samochodów firmowych i jednocześnie zagwarantować ich użytkownikom profesjonalne naprawy, co ma wpływ na bezpieczeństwo jazdy.

W programach lojalnościowych dla firm chodzi przede wszystkim o budowanie dobrych relacji z klientami. Przedsiębiorcy w mniejszym stopniu niż klienci indywidualni kierują się emocjami, a dokładnie analizują korzyści wynikające ze współpracy. Długofalowa jest opłacalna dla obu stron - organizator programu lojalnościowego ma zapewniony stały przypływ gotówki, z kolei uczestnik może lepiej zadbać o swoich pracowników, zaplecze maszynowe i jakość świadczonych przez siebie usług.

Program lojalnościowy B2B hurtowni ABE Dystrybucja



To przykład programu lojalnościowego dla firm z elementami konkursu. Hurtownia ABE Dystrybucja uruchomiła program lojalnościowy B2B ABE Travel Club przy wsparciu systemu Loyalty Starter. Uczestnicy mają do wykonania konkretne zadania związane z planem zakupowym i zakupem określonego asortymentu. Ich zrealizowanie upoważnia uczestników do udziału w konferencji handlowej organizowanej przez firmę, która odbywała się w 3 krajach - w Polsce, Maroko i na Sri Lance. Wyjazd obejmował nie tylko konferencję, ale również zwiedzanie. Tego typu programy lojalnościowe dla firm nie tylko zapewniają wzrost sprzedaży, ale także są szansą na bliższe poznanie partnerów biznesowych.