Wiadomości

  • 3 kwietnia 2024
  • 5 kwietnia 2024
  • wyświetleń: 8404

W Pszczynie rozmawiali z wiceministrem infrastruktury o bezkolizyjnym węźle DK-1 z DW 933

Wiceminister Infrastruktury Przemysław Koperski na zaproszenie władz Powiatu przebywał w Pszczynie. Tematem spotkania z przedstawicielem Rządu były inwestycje, które są niezbędne dla udrożnienia ruchu w regionie. Jedną z poruszanych spraw była budowa bezkolizyjnego węzła drogowego na skrzyżowaniu krajowej "jedynki" z drogą wojewódzką nr 933 w Pszczynie.

W Pszczynie rozmawiali z Wiceministrem Infrastruktury o bezkolizyjnym węźle DK-1 z DW 933 - 04.0224 · fot. powiat


W spotkaniu z Podsekretarzem Stanu w Ministerstwie Infrastruktury wzięli udział starosta pszczyńska Barbara Bandoła, przewodniczący Rady Powiatu Paweł Sadza, wicestarosta Damian Cieszewski oraz członkowie Zarządu: Grzegorz Nogły i Grzegorz Wanot.

Budowa bezkolizyjnego węzła drogowego na skrzyżowaniu DK-1 i DW 933 jest od dawna oczekiwana nie tylko przez mieszkańców powiatu pszczyńskiego, ale również południowej części województwa śląskiego. Droga Krajowa nr 1 łączy ze sobą miejscowości powiatu bielskiego, pszczyńskiego oraz miasta Tychy. Na odcinku od Goczałkowic-Zdroju do wylotu z Pszczyny w ciągu dnia jest niemal ciągle zakorkowana. Codziennie przejeżdża nią ok. 50 tys. pojazdów. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad dysponuje kompletną dokumentacją dla realizacji tego przedsięwzięcia.

- Od 2019 r. słyszymy jednak te same argumenty: inwestycję szacowano na 26 mln zł, a jej koszty poszybowały do ok. 120 mln zł. W tej sprawie w ciągu ostatnich kilku lat interweniowaliśmy wszędzie, gdzie tylko było to możliwe, zbudowaliśmy również silne poparcie dla tego zadania, o które apelował Marszałek Województwa oraz Konwent Powiatów Województwa Śląskiego - mówi Barbara Bandoła, starosta pszczyńska.

Sprawa jest jeszcze bardziej pilna, bo trwa przebudowa linii kolejowej E65 Tychy-Wisła most. Inwestycja na pszczyńskim odcinku wiąże się z budową wiaduktu kolejowego w miejscu obecnego przejazdu w ciągu ul. Męczenników Oświęcimskich. Przejazd ten oddalony jest o ok. 350 m od skrzyżowania DK 1 z DW 933, gdzie planowano bezkolizyjny węzeł.

- Obie inwestycje mają dla siebie punkty styczne i jeżeli jedna z nich nie zostanie zrealizowana, będzie to miało daleko idące konsekwencje nie tylko dla ruchu w mieście, ale i regionu. Budowa węzła na DK 1 jest konieczna w celu udrożnienia Pszczyny - dodaje starosta.

Podczas spotkania poruszony został również temat włączenia ul. Sokoła, przy której kilka lat temu Powiat Pszczyński wybudował centrum przesiadkowe, w ul. Dworcową, w miejscu planowanego wiaduktu kolejowego.

- Powiat wziął na siebie ciężar przygotowania dokumentacji projektowej tego zadania na rzecz PKP PLK. W tej sprawie konieczna jest intensyfikacja rozmów z kolejową spółką. Pan minister zapowiedział wsparcie dla działań Powiatu w obu tych istotnych kwestiach - mówi Paweł Sadza, przewodniczący Rady Powiatu Pszczyńskiego.

ar / pless.pl

źródło: Powiat Pszczyński

Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach z tematu "Modernizacja na szlaku PKP Kobiór - Pszczyna - Goczałkowice" podaj

Komentarze

Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu pless.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.

Modernizacja na szlaku PKP Kobiór - Pszczyna - Goczałkowice

Dzięki inwestycji wartej 960 milionów złotych, zmodernizowane zostaną perony na stacjach i przystankach kolejowych: Tychy Żwaków, Kobiór, Piasek i Goczałkowice. Powstanie wiadukt kolejowy w ciągu ul. Męczenników Oświęcimskich / Dworcowej w Pszczynie. Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach z tematu "Modernizacja na szlaku PKP Kobiór - Pszczyna - Goczałkowice" podaj