Gorące tematy

  • 29 marca 2010
  • wyświetleń: 18173

Trwa budowa wiaduktu na Bielskiej

Jak poinformował nas rzecznik Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach, budowa przejazdu pod torami kolejowymi, w ciągu DW 933 w Pszczynie przebiega sprawnie. Wykonane są już wszystkie ściany szczelinowe. Wybrano już prawie cały grunt pomiędzy ścianami. Przełożone zostały wszystkie kable energetyczne oraz instalacje teletechniczne, w tym także kolejowe.

Trwa budowa wiaduktu na Bielskiej


Wybudowano dwa wiadukty, dla dwóch torów kolejowych. Wykonane próby wytrzymałościowe wykazały, że wiadukty zostały wybudowane bardzo dobrze i dopuszczone zostały do użytkowania bez żadnych zastrzeżeń.

- Trzeba podkreślić, że sama budowa wiaduktów była przedsięwzięciem niezwykle skomplikowanym, nie tylko technicznie, ale także organizacyjnie, bo przecież ruch pociągów odbywał się cały czas, z małymi tylko ograniczeniami - tłumaczy Ryszard Pacer.

Do wykonania zostały jeszcze prace drogowe, czyli sama droga między ścianami, drogi dojazdowe do firmy Patentus, przebudowa parkingu przy Intermarché a także droga na wysokości biura GDDKiA.

Szczególne znaczenie przy budowie tego obiektu ma system odwodnienia, który musi być wykonany perfekcyjnie. Projekt przewiduje, że pod drogą, która biec będzie pod wiaduktami w kilkunastometrowym zagłębieniu wykonana będzie kanalizacja deszczowa odprowadzająca wodę do specjalnego zbiornika. Z niego woda będzie na bieżąco odprowadzana przez system pomp. Zbiornik przyjmie dużą ilość wody podczas bardzo obfitych deszczów i burz.

Zainstalowane będą dwa komplety pomp, tak by zminimalizować skutki ewentualnych awarii. Ponadto system pomp będzie miał podwójne przyłącze energii.

- Oczywiście tak złożone przedsięwzięcie nie przebiega bez komplikacji. W toku prac ziemnych okazało się, że trzeba dokonać wymiany większej ilości torfowych gruntów, niż przewidywano. Także betonowanie ścian nie przebiegało bez problemów. Kilka segmentów trzeba było dodatkowo wzmacniać, by mieć absolutną pewność, że spełniać będą wymagania co do trwałości i wytrzymałości - mówi rzecznik ZDW. - Jednak te problemy zostały przezwyciężone. Najtrudniejsze prace, biorąc pod uwagę komplikacje techniczne i złożoność logistyczną zostały wykonane - dodaje.

W planach na ten rok znalazło się również wykonanie remontu dalszej części ul. Bielskiej (DW 933) od budowanego przejazdu pod torami do ronda (skrzyżowanie z ul. Korfantego).

new / pless.pl

Reklama

Komentarze

Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu pless.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.