Wiadomości
- 10 listopada 2009
- wyświetleń: 5234
Zgoda wokół odcinka ekspresowej S1
Samorządowcy Śląska i Małopolski wypowiedzieli się jednym głosem o przebiegu odcinka od węzła "Kosztowy II" w Mysłowicach do węzła Suchy Potok w Bielsku-Białej.
Podczas spotkania w Urzędzie Marszałkowskim przedstawiciele samorządów gmin, przez które ma przebiegać planowany odcinek S1, zarekomendowali jej pożądany wariant. Odcinek ma przebiegać od węzła Kosztowy II w Mysłowicach przez Lędziny, Bieruń, Oświęcim, Brzeszcze, Dankowice, Starą Wieś do Bielska- Białej.
"Wybrany wariant VI to sygnał jednoznaczny, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, budując drogi, nie może lekceważyć interesów społeczności lokalnych oraz regionów. Od Generalnej Dyrekcji zależeć będzie, czy nasza rekomendacja jest znacząca" - powiedział prowadzący spotkanie Piotr Spyra, członek Zarządu Województwa.
Dla przebiegu odcinka S1 opracowano sześć wariantów jego przebiegu, uwzględniających m.in. uwarunkowania środowiskowe, przebieg przez tereny zurbanizowane oraz wpływ na ochronę niemieckiego nazistowskiego obozu koncentracyjnego Auschwitz- Birkenau.
Projektowana droga ekspresowa S1 Pyrzowice - Bielsko-Biała na odcinku od węzła Kosztowy II do węzła Suchy Potok jest ważnym elementem międzynarodowego układu zapewniającego połączenia między Polską, Słowacją oraz Czechami. Ruch tranzytowy z drogi S1 i S69 oraz ruch na odcinku Bielsko-Biała - GOP odbywa się istniejącą DK1, której przepustowość, według ekspertów, wyczerpie się w najbliższym czasie. Droga S1 będzie odgrywała także ważną rolę w prowadzeniu ruchu generowanego przez kopalnie.
W spotkaniu w Urzędzie Marszałkowskim uczestniczyli Minister Rozwoju Regionalnego Elżbieta Bieńkowska, wicewojewoda śląski Adam Matusiewicz, wojewoda małopolski Stanisław Kracik, członek Zarządu Województwa Małopolskiego Marek Sowa, Krzysztof Raj, dyrektor katowickiego oddziału GDDKiA oraz parlamentarzyści i władze samorządowe powiatów i gmin z województwa śląskiego i Małopolski, przez które przebiegać będzie odcinek.
Urząd Marszałkowski
"Wybrany wariant VI to sygnał jednoznaczny, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, budując drogi, nie może lekceważyć interesów społeczności lokalnych oraz regionów. Od Generalnej Dyrekcji zależeć będzie, czy nasza rekomendacja jest znacząca" - powiedział prowadzący spotkanie Piotr Spyra, członek Zarządu Województwa.
Dla przebiegu odcinka S1 opracowano sześć wariantów jego przebiegu, uwzględniających m.in. uwarunkowania środowiskowe, przebieg przez tereny zurbanizowane oraz wpływ na ochronę niemieckiego nazistowskiego obozu koncentracyjnego Auschwitz- Birkenau.
Projektowana droga ekspresowa S1 Pyrzowice - Bielsko-Biała na odcinku od węzła Kosztowy II do węzła Suchy Potok jest ważnym elementem międzynarodowego układu zapewniającego połączenia między Polską, Słowacją oraz Czechami. Ruch tranzytowy z drogi S1 i S69 oraz ruch na odcinku Bielsko-Biała - GOP odbywa się istniejącą DK1, której przepustowość, według ekspertów, wyczerpie się w najbliższym czasie. Droga S1 będzie odgrywała także ważną rolę w prowadzeniu ruchu generowanego przez kopalnie.
W spotkaniu w Urzędzie Marszałkowskim uczestniczyli Minister Rozwoju Regionalnego Elżbieta Bieńkowska, wicewojewoda śląski Adam Matusiewicz, wojewoda małopolski Stanisław Kracik, członek Zarządu Województwa Małopolskiego Marek Sowa, Krzysztof Raj, dyrektor katowickiego oddziału GDDKiA oraz parlamentarzyści i władze samorządowe powiatów i gmin z województwa śląskiego i Małopolski, przez które przebiegać będzie odcinek.
Urząd Marszałkowski
Komentarze
Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu pless.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.
Droga S1
Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach z tematu "Droga S1" podaj